هند: قصد حمله نظامی به پاکستان را نداشتیم

© Sputnik / Evgeny Biyatovحملات ما در خاک پاکستان منحصراً علیه تروریست‌ها بود
حملات ما در خاک پاکستان منحصراً علیه تروریست‌ها بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه هند گفت که حملات ارتش این کشور به خاک پاکستان منحصراً علیه مواضع تروریست‌ها بود.

به گزارش اسپوتنیک، "سوشما سواراج" وزیر امور خارجه هند در سخنرانی خود در نشست وزیران امور خارجه هند، روسیه و چین گفت: "حمله هند به کشمیر نظامی و علیه پاکستان نبود، بلکه ما به موضع تروریست‌ها حمله کردیم".
وزیر امور خارجه هند افزود: "حمله تروریستی اخیر علیه نیروهای امنیتی ما در کشمیر باعث تأثر بسیار شد و ما را داغدار کرد. چنین حملاتی بی‌تردید این موضوع را یادآوری می‌کند که همه کشورها باید در مقابل تروریسم وحدت داشته باشند و تسامح نکنند و باید در این‌باره تدابیر لازم اتخاذ شود". 

پاکستان: آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوز از سوی هند هستیم - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان: آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوز از سوی هند هستیم

وی تصریح کرد: "پاکستان اطلاع‌داشتن خود را از وجود چنین گروه‌های تروریستی تکذیب می‌کند، بنابراین ما پیش از انجام حملات هوایی مواضع تروریست‌ها را به‌دقت مشخص کردیم تا به شهروندان پاکستانی آسیبی وارد نشود".
سواراج گفت: "این یک عملیات نظامی نبود، بلکه تدابیری برای جلوگیری از حملات تروریستی جدید علیه هند بود".
وزیر امور خارجه هند تاکید کرد این عملیات نظامی نبود زیرا در آن هیچ یک از تاسیسات نظامی پاکستان هدف قرار نگرفت.
دهلی‌نو روز سه‌شنبه اعلام کرد این حملات پیشگیرانه را در پاسخ به حمله انتحاری چهاردهم فبروری در کشمیر هند انجام داده است که طی آن بیش از چهل نیروی پلیس هندی کشته شدند. جیش محمد مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
حملات هند موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد بالا گرفتن تنش میان این دو همسایه و رقیب شده است زیرا هر دو کشور سلاح هسته‌ای در اختیار دارند و در گذشته چند بار به ویژه در ارتباط با کشمیر جنگیده‌اند.
اسلام آباد این حمله غیرمنتظره را محکوم کرد و وجود اردوگاه تروریستی در منطقه بالاکوت در شمال شرقی پاکستان و در حوالی کشمیر را رد کرد. پاکستان وعده داد که در زمان و مکانی به انتخاب خود به این حمله پاسخ خواهد داد.
سووارج که برای شرکت در نشستی سه جانبه با وزرای امور خارجه چین و روسیه به ووژن در شرق چین سفر کرده است پاکستان را به دلیل نادیده گرفتن درخواست‌های جامعه بین‌الملل برای اقدام علیه گروه‌های تندرو مورد انتقاد قرار داد. وی در توجیه اقدام کشورش با توجه به اینکه پاکستان از به رسمیت شناختن و اقدام علیه گروه‌های تروریستی خودداری می‌کند، اعلام کرد دولت هند تصمیم گرفت به طور پیشگیرانه واکنش نشان دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала