دومین نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی آغاز شد

© REUTERS / Leah Millisآغاز دومین نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی
آغاز دومین نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران امریکا و کوریای شمالی که در ویتنام حاضر شده‌اند، لحظاتی پیش دیدار خود را در هانوی آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نشست کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رهبران کوریای شمالی و امریکا راس ساعت 18:40 دقیقه چهارشنبه شب به وقت محلی در هتل Sofitel Legend Metropoleهانوی پایتخت ویتنام آغاز شد.
'کیم' و 'ترامپ' این دیدار دو ساعته را با لبخند و دست دادن به یکدیگر آغاز کردند، ترامپ در آغاز این دیدار گفت که او فکر می کند اجلاس سران بسیار موفق خواهد بود. 

کیم نیز گفت: برای دیدار بعدی با ترامپ باید صبوری کرد او وعده داد بهترین کار ممکن را در این اجلاس انجام دهد.
بعد از آیین افتتاحیه این نشست، قرار است سران دو کشور در یک برنامه دو ساعته که شامل دو بخش است در مورد خلع سلاح شبه جزیره، بهبود روابط دو جانبه و صلح پایدار با یکدیگر گفت و گو کنند.
قرار است بعد از دیدار اولیه دو طرف در یک شام کاری حاضر شوند.
ترامپ در این دیدار اولیه گفت: دوست دارم که بگویم این افتخاری برای من است که دیداری با رهبر کیم در ویتنام داریم. اینجا فرش قرمزی انداخته شده و از ما در این کشور استقبال شده است. من این اعتقاد را دارم که نشست اول ما (در سنگاپور) بسیار موفقیت آمیز بود و هر دو از آن راضی بودیم اما پیشرفت بزرگتر روابط بین ما بوده است.
رهبر کوریای شمالی نیز ابراز امیدواری کرد که نشست هانوی مثمرثمر باشد.
کیم گفت: امیدوارم بتوانیم به نتایجی دست پیدا کنیم که مورد قبول همه باشد. من معتقدم که ما توان این مهم را داریم.
رهبران دو کشور پیش از این در جون سال گذشته در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند نتیجه این نشست، توافقی در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کوریا بود.
از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کوریای شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، امریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کوریای جنوبی اکتفا کرده است.
کیم صبح روز سه شنبه با قطار و ترامپ نیز شب گذشته با هواپیما به هانوی رسیدند.
کیم اولین رهبر کوریای شمالی است که از سال 1964 هنگامی که «کیم ایل سونگ»، پدر بزرگ فقیدش با «هو چی مین» رهبر انقلابی ویتنام در هانوی دیدار کرد به این کشور می رود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала