هند به پاکستان اطلاعات مربوط به دخالت تروریست‌ها در حمله بر نیروهایش را سپرد

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaهند به پاکستان اطلاعات مربوط به دخالت تروریست‌ها در حمله بر نیروهایش را سپرد
هند به پاکستان اطلاعات مربوط به دخالت تروریست‌ها در حمله بر نیروهایش را سپرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند به پاکستان اطلاعاتی در مورد دخالت گروه تروریستی «جیش محمد» در حملۀ 15 فبروری در کشمیر تحت کنترول هند را داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Times of India، این اطلاعات به سید حیدر شاه، معاون سفیر پاکستان در دهلی نو که به وزارت امور خارجه هد احضار شده بود داده شد. همانطور که این روزنامه یادآور می‌شود علاوه بر اطلاعات منتقل شده در سایر موارد، همچنان از حضور پایگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان یاد شد.

همچنان به معاون سفیر پاکستان در دهلی گفته شد که هند از پاکستان می‌خواهد و انتظار دارد تا اقدامات فوری علیه تروریسم گسترش یافته از خاک پاکستان را آغاز کند.

ارتش پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد دو جنگندۀ هندی را که وارد کشمیر پاکستان شده بودند، سرنگون کرده و پیلوتان آنها را هم اسیر کرده است.

وزارت خارجه پاکستان پاسخ به اقدامات هند و ورود جنگنده‌های این کشور به حریم هند را بیانگر خواست پاکستان برای دفاع از خود خوانده است.

بعداً مقامات هندی هم اعلام کردند که یک فروند جنگنده پاکستانی را سرنگون کرده و پذیرفته‌اند که تنها «یکی» از جنگنده‌های میگ-21 شان در پاکستان هدف قرار گرفته است. و خبری هم از پیلوت این جنگنده در دست نیست.

این در حالی است که پس از حمله تروریستی دو هفته پیش بر سربازان هندی در منطقه کشمیر زیر اداره هند، تنش میان دو کشور همسایه بالا گرفته است.

در آن حمله انتحاری 44 سرباز هندی کشته و 46 سرباز دیگر زخمی شده بودند. مسوولیت این حمله را جیش محمد بر عهده گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала