نبرد هوایی بر فراز کشمیر: میگ21 بر F16 غالب شد

© Sputnik / Alexander Kovalevنبرد هوایی بر فراز کشمیر: میگ-21 بر F-16 غالب شد
نبرد هوایی بر فراز کشمیر: میگ-21 بر F-16 غالب شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان منازعه سرحدی بین پاکستان و هند نیروهای هوایی هردو کشور شرکت نمودند. طبق اطلاعات واصله از دهلی، طیاره شکاری F-16 نیروی هوایی پاکستان توسط طیاره میگ-21 اردوی هند سقوط داده شد. در اسلام آباد، به نوبه خود، راجع به نابودسازی دو طیاره نیروی هوایی هند و اسیرشدن پیلوتان هندی اعلام میدارند.

در روز چهارشنبه حکومت تائید کرد که هند یک طیاره شکاری نیروی هوایی پاکستان را سرنگون ساخته و در جریان این عملیات یک پیلوت نیروی هوایی هند ناپدید شده است. پاکستان از نیروی هوایی خود برای واردآوردن ضربات بر تاسیسات نظامی هند در پاسخ به عملیات ضدتروریستی هند استفاده کرد، اما حمله نیروی هوایی پاکستان موفقانه دفع شد، در این باره وزارت خارجه هند خبر داد.

راویش کمار سکرتر مطبوعاتی وزارت خارجه هند در جریان اعلامیه کوتاه برای مطبوعات همچنان خبر داد که تلاش جهت معلوم نمودن جزئیات اعلامیه پاکستان راجع به اسیرشدن یک پیلوت هندی جریان دارد.

کمار گفت:« پاکستان در پاسخ به عمل ضدتروریستی صبح امروز از نیروهای هوایی خود برای واردآوردن ضربات بر تاسیسات نظامی در خاک هند استفاده کرد. از برکت آمادگی بلند و بیداری ما، تلاش پاکستان موفقانه خنثی شد».

او گفت که طیارات پاکستانی کشف شدند و نیروی هوایی هند بطور آنی واکنش نشان دادند. کمار گفت:« در این نبرد هوایی طیاره شکاری نیروی هوایی پاکستان توسط طیاره شکاری میگ-21 «زوبر» نیروی هوایی هند سقوط داده شد. سربازان نیروی زمینی هند سقوط طیاره شکاری نیروی هوایی پاکستان را تائید کردند (قبلاً «تایمز آف ایندیا» به نقل از نمایندگان رسمی اردوی هند خبر داده بود که صحبت راجع به طیاره شکاری F-16 نیروی هوایی پاکستان مطرح می باشد که بر حریم هوایی هند تجاوز نموده بود و سقوط داده شده است، — تبصره مدیریت مسوول). در این نبرد ما، تا تاسف، یک طیاره میگ-21 از دست دادیم. پیلوت ناپدید شده است. پاکستان میگوید که او بازداشت شده است. ما حقایق را بیان میکنیم».

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaطیاره میگ21 برضد F-16 بر فراز کشمیر
طیاره میگ21 برضد F-16 بر فراز کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
طیاره میگ21 برضد F-16 بر فراز کشمیر

این اعلامیه بعد از آن صادر شد، وقتیکه پاکستان اعلام داشت که دو طیاره جنگی هندی را بر حریم هوایی پاکستان سقوط داده و دو پیلوت را بازداشت نموده است. در 46-م ثانیه ویدیو که اردوی پاکستان منتشر ساخته، شخصی با چشمان بسته شده میگوید که او قوماندان طیاره نیروی هوایی هند می باشد.

تورن جنرال آصف غفور نماینده نیروهای مسلح پاکستان اعلام داشت که دو پیلوت نیروی هوایی هند بازداشت شده اند. یک پیلوت زخمی است و در شفاخانه بستری شده و پیلوت دیگر صدمه نه دیده است. او گفت که یک طیاره در خاک کشمیر پاکستان سقوط نموده و طیاره دیگر در ایالت جمو و کشمیر بر زمین افتاده.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала