روسیه قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره ونزوئلا را وتو کرد

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره ونزوئلا را وتو کرد
روسیه قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره ونزوئلا را وتو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه در نشست امروزی شورای امنیت سازمان ملل، در جریان رای گیری قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره ونزوئلا از حق وتو استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به شمول روسیه و چین (که حق وتو را دارند) ۳ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل مخالفت خود را با قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره ونزوئلا اعلام نمودند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل ضمن انتقاد از قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده گفت: «این چه است، مسخره کردن اعضای شورای امنیت یا یک اقدام ظریف؟ کسانیکه قصد دارند از قطعنامه امریکا حمایت کنند، آیا شما میدانید که شرکت کنندگان تئاتر پوچ میشوید؟»

ایالات متحده در قطعنامه پیشنهادی خود خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آزاد و منصفانه با حضور ناظرین بین المللی در ونزوئلا شده است.

افزون براین در قطعنامه متذکره آمده است که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد باید در برگزاری چنین انتخاباتی کمک کند. امریکا همچنان خواستار رفع ممنوعیت های برای انتقال کمک های بشردوستانه به ونزوئلا شده است.

این در حالی است که پیش از این وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو از  قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره ونزوئلا حمایت نخواهد کرد.

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.          

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.         

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала