بیرون کردن 50 تن طلا از سوریه توسط امریکا در بدل انتقال فرماندهان داعش

© Fotolia / Oleksiy Markبیرون کردن 50 تن طلا از سوریه توسط امریکا در بدل انتقال فرماندهان داعش
بیرون کردن 50 تن طلا از سوریه توسط امریکا در بدل انتقال فرماندهان داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ایالات متحده امریکا نزدیک به 50 تن طلا را به خاطر انتقال فرماندهان داعش به مناطق امن از سوریه بیرون کرده است.
آغاز خروج نظامیان امریکایی از سوریه تا چند هفته آینده - اسپوتنیک افغانستان
جدول زمانی خروج نیرو های امریکا از سوریه اعلام شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، پس از گذشت چند روز از انتشار خبر معامله بین امریکا و گروه تروریستی«داعش» که بر اساس آن به ازای تحویل تن ها طلا به امریکا سرگردگان این گروه تروریستی به جاهای امن منتقل می شوند، امروز منابع محلی در جزیره سوریه این اخبار را تایید و  اطلاعات بیشتری متعلق به این معامله را فاش کردند.

منابع اعلام کردند، که ده ها تن طلا که در اختیار گروه تروریستی «داعش» قرار داشته بود به دست نیروهای امریکایی افتاده است.

این منابع توضیح دادند: نیروهای امریکایی حدود 50 تن از طلاهای که در اختیار گروه تروریستی «داعش» قرار داشت را به امریکا منتقل کردند ومقدار ناچیزی از آن را برای شبه نظامیان«قسد» باقی گذاشته‌اند.

منابع محلی اعلام کردند، که طی چند روز گذشته هلیکوپتر های امریکایی در چند منطقه زیر تسلط گروه تروریستی«داعش» فرود می آمدند که این مسئله نشانگر وجود اهداف مهمی در این مناطق است.

منابعی دیگری نیز چند روز بیش تاکید کرده بودند، که 40 تن طلا در منطقه حضور گروه تروریستی«داعش» و ده ها میلیون دالر سرقت شده قرار داشت.

چند روز پیش منابع محلی در ریف شرقی دیر الزور اعلام کردند که  هلیکوپترهای امریکایی جعبه‌های حاوی«غنیمت»گروه تروریستی«داعش» را از منطقه الدشیشه در ریف جنوبی حسکه انتقال داده اند.

این منابع تاکید کردند، که این جعبه ها حاوی مقادیر زیادی طلا هستند که گروه تروریستی «داعش»آن ها را در منطقه الدشیشه ذخیره کرده بود.

یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ سال 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند. امریکا از سال 2014 گویا در حال اجرای عملیات در برابر گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقام های این کشور است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала