کدام کشور در کشمیر نیرومندتر است: ارزیابی نیروهای مسلح هند و پاکستان

© AP Photo / Prabhjot Gill, fileکدام کشور در کشمیر نیرومندتر است: ارزیابی نیروهای مسلح هند و پاکستان
کدام کشور در کشمیر نیرومندتر است: ارزیابی نیروهای مسلح هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با تشدید منازعه میان هند و پاکستان دوباره توانایی های نظامی این کشورها مورد توجه قرار گرفته است.
درگیری کشمیر همه جهان را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
درگیری کشمیر همه جهان را تهدید می کند

به گزارش اسپوتنیک، Global Firepower به نقل از منابعی، قدرت نظامی 136 کشور جهان را با بررسی 55 عامل رتبه بندی کرده است. این رتبه بندی نسبت به میزان جنگ افزار بیشتر بر تنوع جنگ افزار ها تمرکز کرده بود. اگرچه جنگ افزارهای هسته ای در این رتبه بندی زیاد مورد توجه قرار نگرفته بودند، اما کشورهای که دارای این نوع جنگ افزار بودند، پاداش خاصی در این رتبه بندی دریافت کرده بودند.

ویژگی های جغرافیایی، انعطاف پذیری لجستیک، منابع طبیعی، سطح توسعه صنعتی، میزان کار و ثبات مالی کشورهای مورد مطالعه به عنوان عوامل مهمی مورد توجه قرار گرفته است. براساس رتبه جهانی فایروال، هند رتبه چهارم و پاکستان رتبه 17 را دارد.

در مجموع جمعیت هند 1،281،935،911 نفر، منابع نیروی کار در دسترس 616000000 نفر برآورد شده و شمار نیروهای مسلح 4،207،250 نفر است. هند دارای 2،185 هواپیما و 4،426 تانک است و ناوگان هند 295 کشتی (شامل یک ناو هواپیمابر) و زیردریایی است. بودجه دفاعی این کشور به 47 میلیارد دالر می رسد.

جمعیت پاکستان 204،924،861 نفر است، در حالیکه 95،000،000 نفر می توانند به منابع نیروی کار در دسترسی داشته باشند. شمار نیروهای مسلح 919،000 نفر برآورد شده است. پاکستان دارای 1،281 هواپیما و 2،182 تانک است و نیروی دریایی آن دارای 197 کشتی و زیردریایی است. بودجه نظامی آن هفت میلیارد دالر است.

لازم به ذکر است، که هند و پاکستان دارای جنگ افزار هسته ای هستند که احتمالا در هر لحظه ممکن است تعادل نیروها را در درگیری ها تعیین و یا تغییر دهد.

یادآوری می کنیم، که روسیه در رتبه بندی Global Firepower جایگاه دوم را در جهان به خود اختصاص داده است. با توجه به نتیجه گیری کارشناسان، فدراسیون روسیه نیرومندترین نیروهای زمینی را دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала