آمریکا "پ‌پ‌ک" را در لیست گروه‌های تروریستی حفظ کرد

© AFP 2023 / Safin Hamedتوقف اقدامات نظامی حزب کارگران کردستان علیه مقامات ترکیه
توقف اقدامات نظامی حزب کارگران کردستان علیه مقامات ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که نام حزب کارگران کردستان موسوم به ‌‌‌‌"پ‌ک‌ک" در لیست گروه‌های تروریستی باقی می‌ماند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه پ.ک.ک "حزب کارگران کردستان" را همچنان در لیست گروه‌های تروریستی بین‌المللی قرار داده و از دید واشنگتن این گروه با تهدیدات تروریستی و همچنین تأمین مالی در کشورهای اروپایی و دیگر مناطق جهان، یکی از تهدیدهای جدی علیه ترکیه است.
در این بیانیه آمده است، وزارت خارجه بعد از بررسی مجدد، نام حزب کارگران کردستان را در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی حفظ کرد. پ‌ک‌ک ابتدا در سال 1997 یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شد.
وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌های خود، مبارزه با پ.ک.ک به منظور حفظ امنیت ترکیه به عنوان یک کشور متفق عضو ناتو همیت دارد.
بیانیه وزارت امور خارجه امریکا در مورد پ.ک.ک در حالی منتشر شده که ترکیه معتقد است نهادهای اقماری این گروه در شمال سوریه تهدیدی علیه امنیت ملی آنکارا هستند و آمریکا نباید از آنها حمایت کند.
حزب کارگران کردستان، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با انقره، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. طبق آمار دولتی، تا کنون بیش از 40 هزار نفر در جریان عملیات‌های پ.ک.ک جان خود را از دست داده‌اند.
ترکیه همچنین بارها مخالفت خود را با حمایت‌های نظامی و تجهیزاتی امریکا از گروه پ‌ک‌ک و قطعات مدافعین خلق اعلام کرده است. رابطه انقره با واشنگتن به خاطر خرید سامانه راکتی «اس —400 » ساخت روسیه و ماجرای «فتح‌الله گولن» رهبر اپوزیسیون ترکیه که اینک در امریکا حضور دارد، دچار فراز و فرودهایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала