امریکا درباره سوء استفاده پاکستان از اف-16 به دنبال اطلاعات است

© AP Photo / Anjum Naveedسوء استفاده پاکستان از جنگنده اف-16
سوء استفاده پاکستان از جنگنده اف-16 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا درباره سوء استفاده پاکستان از اف-16 به دنبال اطلاعات است.
رویارویی جنگنده های سوخو-30 و اف-16 در نبرد هوایی هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
رویارویی جنگنده های سوخو-30 و اف-16 در نبرد هوایی هند و پاکستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد، واشنگتن به دنبال اطلاعات بیشتر درباره سوءاستفاده احتمالی پاکستان از جنگنده های اف-16 ساخت امریکا در جریان درگیری با هند است.

روزنامه ایندیا تودی نوشت: سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ به این پرسش که آیا پاکستان در درگیری مرزی هفته گذشته با هند، از توافقنامه نظارت و کنترل کاربر نهایی امریکا تخلف کرده است یا خیر، گفت: از اخبار مربوط به این مساله با خبر شدیم و به دنبال اطلاعات بیشتر هستیم.
پاکستان چهارشنبه پیش ضمن رد استفاده از جنگنده اف-16، خبر سرنگون شدن یکی از هواپیماهایش توسط نیروی هوایی هند را تکذیب کرد.
امریکا به عنوان بزرگ ترین فروشنده تجهیزات دفاعی در جهان، با خریداران، توافقنامه ای تحت عنوان نظارت و کنترل کاربر نهایی امضا می کند.
طبق اعلام سازمان امنیت و همکاری دفاعی پنتاگون، هدف فروش جنگنده های اف16، تقویت توانایی پاکستان برای مقابله با شورش و عملیات مقابله با تروریسم بود.
اسناد قابل دسترس عموم نشان می دهد، امریکا ده ها مورد محدودیت برای استفاده پاکستان از ااف-16 اعمال کرده است.

یادآوری می کنیم، که پس از حمله انتحاری 14 فیبروری (25 دلو) گروه تروریستی جیش المهدی مستقر در پاکستان به نیروی نظامی هند در پولوامای کشمیر و کشته شدن 41 نیروی هندی در حمله هوایی جنگنده های هندی به این تروریست های مستقر در پاکستان، درگیری در مرز دو کشور و سرنگونی دو جنگنده هندی در خاک پاکستان منتهی شد.
یک فروند جنگنده اف-16 پاکستان چهارشنبه پیش در خاک هند سرنگون شد، اما پاکستان این مساله را تکذیب کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала