واکنش روسیه به استراتژی جدید "اسب تروآ" امریکا

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروسیه-واکنش-پنتاگون-استراتژی
روسیه-واکنش-پنتاگون-استراتژی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون در حال طرح ریزی استراتژی جدید اجرای عملیات جنگی علیه روسیه و چین است که ویژگی اصلی آن "تهاجم پنهانی" به اعماق خاک دشمن است.

به گزارش اسپوتنیک، والری گراسیموف، جنرال ارتش روسیه، رئیس ستاد کل ارتش و معاون اول وزیر دفاع روسیه امروز در کنفرانس خبری در خصوص استراتژی نظامی روسیه اعلام کرد که پنتاگون توسعه استراتژی جدیدی نظامی"اسب تروآ" خود را آغاز نموده که اساس آن استفاده از پتانسیل اعتراضی "ستون پنجم" و هدف آن برهم زدن وضعیت با استفاده همزمان سلاح های دقیق به مهمترین تأسیسات دشمن است.
او خاطر نشان ساخت که مسکو برای مقابله با چنین استراتژی از سوی ایالات متحده کاملا آماده است و گفت: "طی سالهای اخیر دانشمندان علوم نظامی روسیه همراه با ستاد کل روش های نظری را برای خنثی کردن اقدامات تهاجمی دشمن احتمالی رویکار نموده اند.
وی تاکید کرد که اساس «پاسخ ما» یک «استراتژی دفاعی فعال» است که با توجه به ماهیت دفاعی دکترین نظامی روسیه، مجموعه ای از اقدامات را برای جلوگیری از خنثی سازی تهدیدات امنیتی دولت فراهم می کند.
گیراسیموف گفت، این توجیه اقداماتی است که باید فعالیت علمی دانشمندان نظامی را تشکیل دهند.
او خاطرنشان ساخت: "ما باید در پیشبرد استراتژی نظامی بر دشمن پیشدستی کرده و یک گام از وی جلوتر باشیم".
پیش ازاین، جنرال دیوید گلدفاین، رئیس ستاد نیرو های هوایی ارتش امریکا، در سخنرانی سالانه خود در انستیتوت مطالعاتی بروکلین در واشنگتن گفت: پنتاگون در حال طرح ریزی استراتیژی جدید اجرای عملیات جنگی علیه روسیه و چین است که ویژگی اصلی آن «تهاجم پنهانی» به اعماق خاک دشمن میباشد.
به گفته وی، کار تدوین راهبرد نوین در پاسخ به تهدیدات روسیه و چین آغاز شده و روند تدوین این راهبرد با هزینه تقریباً ۱۳۵ میلیارد دالر نزدیک به یک سال طول خواهد کشید.
گلدفاین خاطرنشان کرد استراتژی نوین که به منزله یک تحول بنیادی هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ فنی است، "برتری های غیر متقارنی" را در مقابل دشمن برای نیروهای مسلح آمریکا تامین خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала