امریکا مانع خروج مهاجرین سوریایی از اردوگاه الرکبان شد

© REUTERS / Umit Bektasامریکا مانع خروج مهاجرین سوریایی از اردوگاه الرکبان شد
امریکا مانع خروج مهاجرین سوریایی از اردوگاه الرکبان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده به کاروان مهاجرین سوریایی اجازه داخل شدن به منطقه التنف را نداد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال سرگئی سالوماتین، رئیس مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه امروز در جریان یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده به بس های ارسالی برای خارج کردن مهاجرین سوریایی از اردوگاه الرکبان اجازه داخل شدن به منطقه التنف را نداد.

به گفته وی، واشنگتن این تصمیم را با وجود اینکه حکومت سوریه به طور موفقیت آمیز تمام آمادگی ها را برای انتقال مهاجرین از اردوگاه الرکبانبه محل اقامت دائمی شان گرفته است، اتخاذ نمود.

گفتنی است، روز گذشته روسیه و سوریه چندین بس را برای انتقال مهاجرین سوریایی از اردوگاه الرکبان اعزام نمودند، اما ایالات متحده تضمین امنیت عبور این کاروان بشر دوستانه در منطقه التنف را نداده است.

بر بنیاد آمار نظامیان روسی، حدود ۴۲ هزار مهاجر در اردوگاه الرکبان زندگی میکنند. نتیجه نظرسنجی انجام شده از سوی سازمان ملل متحد و هلال احمر نشان داد که ۸۳ درصد مهاجرین این اردوگاه میخواهند به خانه های شان برگردند.

یادآوری میکنیم، درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند. گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد.   

در همان سال امریکا و متحدین اش، بدون موافقت دولت سوریه عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.   

روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا میکند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала