کشته‌شدن هشت تن در نتیجه تنش‌های تازه میان هند و پاکستان

© AP Photo / Channi Anandکشته‌شدن هشت تن در نتیجه تنش‌های تازه میان هند و پاکستان
کشته‌شدن هشت تن در نتیجه تنش‌های تازه میان هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تنش‌ها میان هند و پاکستان پس از آن بالا گرفتند که روز سه شنبۀ هفتۀ گذشته، جنگنده‌های هندی یک مرکز جنگجویان جیش‌ محمد را در پاکستان آماج قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در پی تنش‌های تازه میان هند و پاکستان، سربازان دو کشور بار دیگر در کشمیر درگیر شدند که در نتیجه هشت تن از دوطرف کشته شدند.

مقام‌های هندی می‌گویند که درگیری‌ها پس از چند ساعت سکوت، روز شنبه از سرگرفته شدند.

اتهامات تازه هند و پاکستان بر یکدیگر - اسپوتنیک افغانستان
اتهامات تازه هند و پاکستان بر یکدیگر

تنش‌ها میان هند و پاکستان پس از آن بالا گرفتند که روز سه‌شنبۀ هفتۀ گذشته، جنگنده‌های هندی یک مرکز جنگجویان جیش محمد را در پاکستان آماج قرار دادند و به گفتۀ مقام‌های هندی شمار بزرگ از اعضای این گروه را ازبین بردند.

در همین حال، پاکستان، یک پیلوت هندی را که اسیر گرفته بود، آزاد کرد. مقامات پاکستانی گفته اند این کار را از بهر حسن نیت انجام داده اند.

قبل از این چهار شنبه، ۲۷ فبروری اردوی پاکستان اعلام کرده بود که دو طیاره نظامی هند که حریم هوایی پاکستان را در منطقه منازعه‌یی کشمیر نقض کرده بودند، توسط نیروهای پاکستانی سرنگون شده اند.

سپس رسانه‌های پاکستان ویدیویی را نشر کردند که در آن یکی از پیلوت‌های هندی که زخمی شده بود، دیده می‌شد. این پیلوت هندی اسم و رتبه نظامی اش را نیز به خبرنگاران گفت.

مقامات هندی نیز اعلام داشتند که یک جنگنده نیروهای هوایی پاکستان بر فراز کشمیر در نتیجه یک حادثه هوایی سرنگون شد که در این حادثه یک جنگنده میگ — ۲۱هندی نیز سقوط کرد و پیلوت آن لادرک شد.

صبح پنج شنبه، ۲۸ فبروری رسانه‌های هندی گزارش دادند که پاکستان مناطق مسکونی ایالت جامو و کشمیر در هند را هدف حملات راکتی قرار داده، که حملات بالمثل از جانب هند را نیز در پی داشته است.

روابط هند و پاکستان پس از حمله تروریستی که به تاریخ ۱۴ فبروری در ایالت جامو و کشمیر هند رخ داد، تشدید یافته است.

در نتیجه این حمله که یک تروریست انتحاری خودش را در مقابل یک بس حامل نظامیان هندی منفجر ساخت، ۴۵ تن جان باختند. مسوولیت این حمله را گروه افراط گرای "جیش محمد" به دوش گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала