گوگل، اپلیکیشن تعقیب زنان عربستانی را حذف نکرد

© AP Photo / Hassan Ammarصدور اجازه کار شبانه به زنان در عربستان سعودی
صدور اجازه کار شبانه به زنان در عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برنامه نرام افزای "آبشر" جهت پیدا کردن زنان که توسط تبعه عربستان سعودی ساخته شده حقوق بشر را نقض می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، گوگل دسترسی به برنامه و اپلیکیشن Absher که در عربستان سعودی ایجاد شده است را ادامه می دهد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که جریمه های خود را بپردازید، لیسنز خود را تجدید کنید و زنان یا کارگران مهاجر را تعقیب کنید. پیش از آن، فعالین حقوق بشر خواستار حذف این برنامه شده بودند، و اینکه حقوق بشر را نقض می کند.

زنان در جامعه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
به زنان سعودی یک حق دیگر داده شد

گوگل گفت که آنها قصد ندارند، این برنامه را از "گوگل پلی" حذف کنند. براساس گزارش نشریه "انگادگت"، این شرکت بر اساس درخواست جک اسپیر، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده از کالیفرنیا، به گوگل فرستاده شده است. اپل هنوز شک و تردید دارد که آیا این اپلیکیشن را حذف کند یا دسترسی به آن را محدود کند.
وزارت امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشته است که برنامه "آبشر: تنها برای ایجاد زندگی راحت تر برای همه شهروندان بدون استثنا ایجاد شده است. وزارت خارجه عربستان خواستار عدم نگاه سیاسی به این برنامه نرام افزاری شده است.
ایــن برنامه و نرم افزار كه در هــر دو پلتفرم اندرویدى و iOS فروشــگاه آنلاین گوگل پلى استور و اپاســتور اپل وجود دارد، به مردان عربستانى این امكان را مى دهد تا زنان و دختران خود را تعقیب نمایند و از موقعیت جغرافیایى آن ها با استفاده از گوشی آنها با خبر و مطلع شوند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала