آلمان: راکت های چین تهدید بزرگ برای روسیه است

© AFP 2023 / THIERRY CHARLIER آلمان: راکت های چین تهدید بزرگ برای روسیه است
آلمان: راکت های چین تهدید بزرگ برای روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان معتقد است که راکت های چینی تهدید بزرگ برای روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، اورزولا فن درلاین وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی Focus ابراز داشت راکت های چینی روسیه را تهدید می کنند، بنابراین پکن باید در پیمان راکت های هسته‌ای میان برد و برد INF شامل گردد.
به گفته وزیر دفاع آلمان، " تهدید راکت های های چینی برای روسیه؛ همان تهدیدی است که راکت های روسی اروپا را با آن مواجه ساخته و تنها راه مناسب برای حل این مشکل، ایجاد روابط با پکن است".  

واکنش پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت های میانبرد هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
واکنش پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت های میانبرد هسته‌ای

پیمان منع راکت هسته‌ای میان‌برد» در سال 1987 میان دو کشور امضا شد. بر اساس این پیمان امریکا و روسیه را از حق تولید یا پرتاب آزمایشی راکت کروز با برد بین 500 تا 5،5 هزار کیلومترمنع می کند.
امریکا علنا روسیه را به نقض پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد متهم کرده و به این بهانه این پیمان را به حالت تعلیق درآورد.
رئیس جمهوری امریکا پس از اعلام رسمی خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت هسته‌ای میان‌برد، INF ، در بیانیه ای روسیه را متهم کرد که برای یک مدت طولانی این پیمان را بدون هیچ مجازاتی، نقض کرده است و به همین دلیل، امریکا از ماه فبروری از این پیمان خارج می شود.
مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده و در کنفرانسی خبری اعلام کرد آمریکا حضور خود در پیمان منع گسترش راکت هسته‌ای میانبرد با روسیه را پایان می‌دهد.
رئیس جمهور روسیه نیز به اقدام امریکا در خروج از پیمان ممنوعیت تولید راکت های هسته ای میان برد (INF) واکنش نشان داد و اعلام کرده که روسیه نیز از پیمان ممنوعیت تولید راکت های هسته ای میان برد خارج می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала