کشته شدن رهبر گروه تروریستی جیش محمد در پاکستان

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaطیارات هند پاکستان را بمبارد میکنند، تشنج در کشمیر افزایش می یابد
طیارات هند پاکستان را بمبارد میکنند، تشنج در کشمیر افزایش می یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی جیش محمد مسوولیت حمله انتحاری 14 فبروری بر سربازان هندی در منطقه کشمیر را برعهده گرفت که در آن 44 سرباز هندی کشته و 46 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های هندی شب گذشته در خبر فوری، کشته شدن مسعود اظهار رهبر گروه تروریستی جیش محمد را اعلام کردند.

گروه تروریستی جیش محمد مسوولیت حمله انتحاری 14 فبروری بر سربازان هندی در منطقه کشمیر را برعهده گرفت که در آن 44 سرباز هندی کشته و 46 تن دیگر زخمی شدند.

پس از آن، هواپیماهای جنگی هند به تاریخ 25 فبروری مراکز جیش محمد را در پاکستان بمباران کردند. دولت هند اعلام کرد که در این حملات 350 عضو جیش محمد کشته شده اند. این عمل سبب تنش جدی میان دو کشور همسایه هند و پاکستان شد.

با این وجود، رسانه‌های هندی از نقل مقام‌های استخباراتی این کشور گزارش داده اند که مسعود اظهر که در حملات جنگنده‌های هندی زخمی شده بود، کشته شده است.

بر اساس گزارش‌ها رهبر جیش محمد به تاریخ دوم ماه مارچ جان باخته است.

رسانه‌های هندی اعلام کرده اند که پیش از این گفته می‌شد مسعود اظهر بیمار است و در شفاخانه نظامی سینای پاکستان زیر درمان قرار دارد؛ ولی مقام های هندی گفته که پاکستان کشته شدن مسعود اظهر را پنهان کرده است.
هرچند دولت هند پس از حمله بر مراکز جیش محمد از کشته شدن افراد این گروه خبر داد؛ اما دولت پاکستان در آن زمان اعلام کرد که در این حملات افراد غیر نظامی کشته شده‌اند.

در نتیجه افزایش تنش میان هند و پاکستان در دو هفته اخیر، یک جنگنده هندی و یک جنگنده پاکستانی در سرحد میان حریم فضایی دوکشور توسط دو طرف سرنگون شده و همچنین در نتیجه حملات توپخانه‌ای دوطرف هم چندین نفر در دو طرف سر حد مشترک، کشته شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала