کشف گور دسته جمعی در نزدیکی اردوگاه آوارگان «الرکبان» سوریه

© AP Photo / Raad Adayleh گشف گور دسته جمعی در نزدیکی اردوگاه آوارگان «الرکبان» سوریه
گشف گور دسته جمعی در نزدیکی اردوگاه آوارگان «الرکبان» سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گور دسته‌جمعی در نزدیکی اردوگاه الرکبان در مرز سوریه با اردن کشف شده‌ است.
کشف گور دسته جمعی قربانیان داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
کشف گور دسته جمعی قربانیان داعش در سوریه

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خبر داد که بقایای جسد های 300 نفر را در درون یک گور دسته جمعی در اردوگاه الرکبان در سوریه کشف کرده است.

این در حالیست، که ستیزه جویان زیر کنترل ایالات متحده امریکا همچنان اجازه بیرون شدن از این اردوگاه را به کسی نمی دهد.

در تصاویر ماهواره ای وزارت دفاع روسیه، شرایط زندگی پناهندگان در اردوگاه ثبت می شود. بیشتر ساختمان های اردوگاه موقت هستند و برای فصل زمستان مناسب نیستند و برخی از پناهندگان در زیر سایبان زندگی می کنند.

در بیانیه ذکر شده است: در ارودگاه شرایط غیر بهداشتی بیشتر شده و گسترش یافته است. مکان دفن زباله ها در نزدیکی اردوگاه قرار دارد. انبار مواد غذایی و نقاط غذائی وجود ندارد. مواد غذایی و سایر کالاها در بازارهای کوچک و زیر کنترل ستیزه جویان مبادله می شوند.

یادآوری می کنیم، که اردوگاه الرکبان در منطقه التنف واقع در شرق سوریه قرار داشته و نزدیک به 60 هزار نفر ساکن اردوگاه الرکبان هستند که در شرایط انسانی بسیار دشوار به سر می‌برند.

چهار روز پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که نیروهای امریکایی حاضر در منطقه التنف سوریه، با درخواست مشترک دمشق و مسکو جهت اعزام بس ها برای انتقال آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان مخالفت کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است، که امریکایی‌ها در حالی با این درخواست مخالفت کرده‌اند که مقام های سوری همه تسهیلات لازم را برای انتقال این آوارگان به اقامتگاه‌های دایمی را مهیا کرده بودند.

سازمان صندوق کودکان ملل (یونیسف) پنجشنبه گذشته طی گزارشی اعلام کرد، که هر پنج روز یک کودک سوری در اردوگاه الرکبان جان خود را به دلیل شرایط بد معیشتی از دست می‌دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала