آماده سازی ارتش امریکا برای جنگ زیرزمینی

© AP Photo / Susannah GeorgeАмериканский солдат с оружием на позиции. Архивное фото
Американский солдат с оружием на позиции. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا آماده سازی ارتش این کشور برای انجام جنگ در زمین را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بیانیه منتشره در سایت اداره تحقیقات پیشرفته DARPA وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون تصمیم گرفته است اجرای پروژه های "حفاری" خود را که هدف آن انجام عملیات در خاک دشمن با استفاده از «تونل های تاکتیکی» است، آغاز نماید.
اجرای مرحله نخست این پروژه 11 میلیارد دالر هزینه خواهد داشت. به گفته کارشناسان نظامی امریکا، در صورت جنگ، این تونل ها امکان سریع انتقال غذا و مهمات را به ارتش فراهم خواهد ساخت.
پیشتر در سال گذشته پنتاگون قصد داشت مبلغ 572 میلیون دالر را برای آموزش، خرید تجهیزات ارتباطی — نظامی برای تمرین در جنگ های زیر زمینی اختصاص دهد.
این پروژه با هدف تخریب یا تسخیر اهداف زیرزمینی دشمن بزرگ و مهم تلقی می شد. به گفته پنتاگون، حدود 10 هزار چنین تونل در جهان وجود دارد که 4.8 هزار آنها در کوریای شمالی واقع شده است.
پیش ازاین در تاریخ 22 فبروری خبر داده شد که، پنتاگون در حال طرح ریزی استراتژی جدید اجرای عملیات جنگی علیه روسیه و چین است که ویژگی اصلی آن "تهاجم پنهانی" به اعماق خاک دشمن است.
با این همه،استراتژیِ نوین امریکا "تاکتیک اسب تروآ" با در نظر داشت وجود انواع نوین تسلیحات در روسیه و چین معلوم نیست که چگونه اجرا خواهد شد.
با وجود این، تونل ها را نمی توان بی نقص دانست. ساخت تونل ها گران تمام می شود و به عنوان یک نوع وسیله حمل و نقل راحت نیستند. افزون بر آن اگر پنتاگون احساس کند که باید به زیر زمین پناه ببرد، این امر می تواند اشاره ای به آن باشد که عملیات روی زمین زیاده ازحد خطرناک شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала