در مقابل شما ثروتمندترین شخص جهان قرار دارد

© AP Photo / Ted S. Warren, Fileدر مقابل شما ثروتمندترین شخص جهان قرار دارد
در مقابل شما ثروتمندترین شخص جهان قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر به رشد «آمازون» دارایی جیف بیزوس (Jeff Bezos) نیز افزایش می یابد. بطور کل سال گذشته برای دوران سرمایه این سنگین وزن در عرصه تجارت الکترونی موفق بود. این کار به بنیانگذار و رهبر آن امکان رهبری نمودن مجدد فهرست ثروتمندترین مردم در جهان به اساس نظر «فوربس»(Forbes) - برای دومین سال متواتر - فراهم ساخت.

کری دولان (Kerry A. Dolan) در مقاله در مجله (Forbes) می نویسد، که در حال حاضر سرمایه بیزوس 131 میلیارد دالر ارزیابی میشود که 19 میلیارد بیشتر از سال گذشته است. موقف میلیاردر میتواند تغیر کند و علت آن — زن است.

بیزوس در سال گذشته اولین شخص گردید که مقام اول را در فهرست میلیاردران Forbes احراز نمود و دارایی او از 100 میلیارد دالر تجاوز کرد. اگرچه بهای سهام Amazon به مقایسه بهای اعظمی 2012 دالر در بدل یک سهم در اگست اندکی سقوط نمود، ولی اندازه سرمایه کمپنی بازهم به مقایسه سال گذشته افزایش یافت.

سوال عمده اینست که آیا بیزوس خواهد توانست دارایی عظیم خود را، با درنظرداشت خبرها راجع به طلاق او حفظ خواهد کرد؟ در تاریخ 9 جنوری او در «تویتر» نوشت که او و همسرش مکینزی قصد دارند بعد از 25 سال زندگی زناشویی از هم جدا شوند. بیزوس بطور اعظمی سعی نمود وضع را هموار سازد و نوشت که « در برابر ما آینده بسیار خوب به مثابه والدین، دوستان، شرکا در موسسات و پروژه های مختلف گشوده میشود».

© REUTERS / Danny Moloshokدر مقابل شما ثروتمندترین شخص جهان قرار دارد
در مقابل شما ثروتمندترین شخص جهان قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
در مقابل شما ثروتمندترین شخص جهان قرار دارد

اما بعداً در همان روز در روزنامه «National Enquirer» خبر راجع به روابط عاشقانه بیزوس با لوران سانچیس (Lauren Sanchez) متصدی سابق تلویزیون منتشر شد…

خبر راجع به طلاق آینده بیزوس واقعاً هم سوال راجع به این را بالا میکند که آیا او خواهد توانست کنترول بر Amazon  را حفظ کند — به او 16% سهام کمپنی تعلق دارند — و با دارایی او چه رخ خواهد داد. طوریکه مجله Forbes در جنوری نوشته بود، طبق قوانین ایالت واشنگتن، زن و شوهر باید هنگام طلاق «دارایی مشترک»، بشمول عواید که در زمان ازدواج بدست آورده، عادلانه تقسیم کنند. وقتیکه بیزوس Amazon را بنیانگذاری کرد، مکینزی اولین حسابدار کمپنی شد.

اگر ماکینزی بیزوس نیم از دارایی مشترک را دریافت کند، پس او ثروتنمدترین زن جهان خواهد شد.

بیزوس یکی از چهار شخص گردید که به او لقب ثروتمندترین شخص جهان در 20 سال اخیر تعلق دارد. سه نفر دیگر «بیرکشیر هیتوی» (Berkshire Hathaway)، وارن بافیت (Warren Buffett) که طی یک سال ثروتمندرین شخص گردید، و کارلوس سلیم هیلو (Carlos Slim Helu) از مکسیکو که طی چهار سال این لقب را حفظ کرده و بیل گیتس که در ردیف بالا طی 12 سال، از سال 2001 تا 2017 قرار دارد. اگر گیتس 8،35 میلیارد دالر را به فوند خود نمی داد، او تا به حا ثروتمندترین شخص در جهان باقی می ماند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала