مذاکرات پامپئو با رهبران قبرس و یونان درمورد لوله گاز اروپا

© AP Photo / APN Photo/ Frank Hormannمذاکرات پامپئو با رهبران قبرس و یونان درمورد لوله گاز اروپا
مذاکرات پامپئو با رهبران قبرس و یونان درمورد لوله گاز اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته نخست وزیر اسرائيل، قرار است وزیر خارجه امریکا، نخست وزیر یونان و رئيس جمهور قبرس جهت مذاکرات روی اعمار طویل‌ترین لوله گاز زیرآبی از مدیترانه شرقی به اروپا، به اسرائيل سفر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل گفته است که مایکل پامپئو، وزیر خارجه امریکا، الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان و نیکوس اناستاسیادیس، رئيس جمهور قبرس در آینده نزدیک به اسرائيل بیایند تا روی پروژه اعمار لوله گاز EastMed، طویل‌ترین لوله گاز زیرآبی در جهان از مدیترانه شرقی به اروپا، بحث و گفتگو کنند.

آلمان در دفاع از  از پروژه خط لوله گاز نورد استریم -2 - اسپوتنیک افغانستان
آلمان در دفاع از پروژه خط لوله گاز نورد استریم -2

دفتر نخست وزیر اسرائيل به نقل از نتانیاهو، نوشته است: "پس از چند روز رهبران قبرس و یونان یکجا با پامپئو، وزیر خارجه امریکا به اینجا می‌آیند تا اعمار لوله گاز از اسرائيل به اروپا از طریق این کشورها را به بحث بگیرند".

معاون دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه امریکا گفته است که پامپئو در هفته آینده در چوکات برگزاری مذاکرات استراتژیک با اسرائيل، کویت و لبنان، به این کشور ها سفر کند. در ماه جنوری سال جاری، وزیر خارجه امریکا از بحرین، مصر، اردن، عراق، قطر، امارات متحده عربی، عمان و عربستان سعودی، دیدار به عمل آورد.

به تاریخ ۲۰ دسمبر ۲۰۱۸ نتانیاهو در پایان دیدار با رئيس جمهور قبرس در جنوب اسرائيل، اعلام کرد که احتمال دارد توافقنامه اعمار لوله گاز EastMedتا چند ماه دیگر به امضا برسد. طول این لوله گاز که قبرس، یونان و اسرائيل را با ایتالیا و بقیه کشورهای اروپا وصل می‌کند، نزدیک به ۲ هزار کیلومتر خواهد بود، سرمایه گذاری روی این پروژه حدود ۶ میلیارد یورو محاسبه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала