هند به پاکستان تیراندازی به سوی ما «عواقب وحشتناک» در پی دارد

© Photo / IRNAهند به پاکستان تیراندازی به سوی ما «عواقب وحشتناک» در پی دارد
هند به پاکستان تیراندازی به سوی ما «عواقب وحشتناک» در پی دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند از پاکستان خواست که فوراً تیراندازی در قلمرو کشمیر که تحت کنترول دهلی نو است و حداقل در تیراندازی پاکستان چهار غیرنظامی کشته شدند را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NDTV، با اشاره از منابع هندی اعلام کرد که هند از پاکستان خواست که فوراً تیراندازی در کشمیر که تحت کنترول دهلی نو است را متوقف کند و ادامه این تیراندازی و تحریکات از طرف پاکستان به پیامدهای ناگوار تبدیل خواهد شد.

براساس این اطلاعات، نمایندگان فرماندهی ارتش دو کشور طی مکاله ارتباطات اضطراری که داشتند هند از خواهان آتش بس در مناطق غیرنظامی شد. پیش از آن، دهلی نو چندبار پاکستان متهم به پرتاب گلوله از طریق توپخانه و خمپاره در کشمیر تحت کنترول دهلی نو کرده بود که در نتیجه آن 4 غیرنظامی از جمله دو کودک جان باختند. در پاسخ اسلام آباد هند را به «تیراندازی بی‌جهت» متهم کرد.

منابع گزراش داد که پاکستان نیروهای اضافی و تجهیزات نظامی را در مرز با هند قرار داده است. و همچنان اشاره شده است که اسلام آباد نیروهای سرحدی اش که در مرز افغانستان استند را به مزر با هند در کشمیر مستقر می‌کند.

هند: تمام جنگنده‌های سوخو – ۳۰ از جنگ با پاکستان سالم برگشته اند - اسپوتنیک افغانستان
هند: تمام جنگنده‌های سوخو – ۳۰ از جنگ با پاکستان سالم برگشته اند

قبل از این چهار شنبه، 27 فبروری اردوی پاکستان اعلام کرده بود که دو طیاره نظامی هند که حریم هوایی پاکستان را در منطقه منازعه‌یی کشمیر نقض کرده بودند، توسط نیروهای پاکستانی سرنگون شده اند.

سپس رسانه‌های پاکستان ویدیویی را نشر کردند که در آن یکی از پیلوت‌های هندی که زخمی شده بود، دیده می‌شد. این پیلوت هندی اسم و رتبه نظامی اش را نیز به خبرنگاران گفت.

مقامات هندی نیز اعلام داشتند که یک جنگنده نیروهای هوایی پاکستان بر فراز کشمیر در نتیجه یک حادثه هوایی سرنگون شد که در این حادثه یک جنگنده میگ — 21 هندی نیز سقوط کرد و پیلوت آن لادرک شد.

صبح پنج شنبه، 28 فبروری رسانه‌های هندی گزارش دادند که پاکستان مناطق مسکونی ایالت جامو و کشمیر در هند را هدف حملات راکتی قرار داده، که حملات بالمثل از جانب هند را نیز در پی داشته است.

روابط هند و پاکستان پس از حمله تروریستی که به تاریخ 14 فبروری در ایالت جامو و کشمیر هند رخ داد، تشدید یافته است.

در نتیجه این حمله که یک تروریست انتحاری خودش را در مقابل یک بس حامل نظامیان هندی منفجر ساخت، 45 تن جان باختند. مسوولیت این حمله را گروه افراط گرای "جیش محمد" به دوش گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала