قطع برق در سراسر ونزوئلا

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlinsقطع برق در سراسر ونزوئلا
قطع برق در سراسر ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطع برق در ونزوئلا تقریباً تمام مناطق این کشور را در تاریکی فرو برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Bloomberg، شب گذشته (۷ مارچ) برق در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و سایر مناطق این کشور قطع گردید.

مقامات ونزوئلایی علت قطع برق را اختلال در مخزن سد «گوری» اعلام کرده اند. به گفته آنها مخالفان با خرابکاری در نیروگاه آبی اصلی این کشور باعث این مسئله شدند.

در عین حال، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ایالات متحده را به قطع برق در ونزوئلا متهم نمود.

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رئیس جمهور خود خوانده این کشور در پیوند به این رویداد گفت که کشور به دلیل ناکارآمدی حکومت مادورو دچار «هرج و مرج، اضطراب و خشم» گردیده است.

از سوی دیگر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا با نشر پیمای در توییتر گفت که نبود برق و قحطی در ونزوئلا، ناشی از بی کفایتی رژیم مادورو است.

پمپئو: «بدون غذا، بدون دوا و حال بدون برق. و سپس مادورو هم نخواهد بود.»

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.            

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.           

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала