داعش 50 تن طلای عراق را به سرقت برد

© AP Photo / Mike Groll, Fileسرقت بیش از 50 تن طلای عراق توسط داعش
سرقت بیش از 50 تن طلای عراق  توسط داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رهبر جریان صدر از سرقت 50 تن طلای عراق توسط گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حاکم الزاملی از رهبران جریان صدر در عراق گفت: گروه داعش در سال 2014 میلادی 50 تن طلا و 400 میلیون دالر از بانک های عراق سرقت کرد.
وی گفت: دولت عراق لازم است تا به امریکایی ها برای استرداد موارد سرقت توسط داعش — بعد از کنترل نیروهای امریکایی بر منطقه الباغوز در شرق سوریه — فشار بیاورد.
الزاملی گفت: نیروهای عراقی باید خواهان تحویل گرفتن سرکردگان داعش زندانی در سوریه برای محاکمه آنها به اتهام قتل بی گناهان شوند.
این در حالیست که پیش ازاین، منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای امریکا در سوریه نیز حدود 50 تن طلای سرقت شده توسط داعش را به کشور خود منتقل کرده‌اند.
رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیشتر تاکید کرده بود که گروه تروریستی داعش 40 تن طلا از ملت سوریه و عراق به سرقت برده و این گنج بعد از سیطره ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک بر آخرین مقر داعش در شرق سوریه به دست آنها خواهد افتاد.
مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه هچنین گفت: داعش این مقدار طلا را طی سال‌های گذشته از مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه به سرقت برده است.
همچنین منابع آگاه گفته‌اند که میزان زیادی از طلا توسط میانجیگران ترکیه‌ای و سرکرده‌های داعش مرتبط با مقامات و دستگاه اطلاعات ترکیه از این کشور به مناطق تحت کنترل داعش منتقل شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала