چانه زنی طالبان و امریکا در سیزدهمین روز مذاکرات ادامه دارد

© Photoطالبان با امریکا به توافق نرسید؛ مذاکرات به دور ششم کشیده خواهد شد
طالبان با امریکا به توافق نرسید؛ مذاکرات به دور ششم کشیده خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به طالبان اعلام کردند که دور پنجم مذاکرات این گروه با امریکا در قطر که وارد سیزدهمین روز خود شده تا کنون پیشرفتی نداشته و احتمالا مذاکرات دو طرف به دور ششم نیز کشیده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان در قطر در حالی وارد سیزد‌همین روزش شده که هیچ گونه جزئیاتی از این نشست به بیرون درز نکرده است.
درخصوص موضوعات مورد بحث دو طرف در نشست قطر نیز معلومات متفاوت ارائه شده است. نمایندگان طالبان گفته‌اند که در این مذاکرات روی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و قطع ارتباط با داعش و القاعده گفتگو می‌شود.
منابع نزدیک به طالبان اعلام کردند که دور پنجم مذاکرات این گروه با امریکا در قطر تا کنون پیشرفتی نداشته و احتمالا مذاکرات دو طرف به دور ششم نیز کشیده خواهد شد. 

امریکا باعث حذف دولت افغانستان از مذاکرات صلح با طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا باعث حذف دولت افغانستان از مذاکرات صلح با طالبان شد

ولی طرف امریکایی گفته که چگونگی آغاز مذاکرات طالبان با حکومت و نیز برقراری آتش بس از موضوعات دیگر این نشست است.
منابع نزدیک به طالبان به «تلویزیون‌یک» گفتند، تا کنون در مذاکرات این گروه با امریکا پیشرفتی صورت نگرفته است و ممکن است که مذاکرات دو طرف به دور ششم نیز کشیده شود.
طالبان خواستار خروج فوری نیروهای خارجی از افغانستان هستند، اما آمریکا با این موضوع مخالف است.
روزنامه «واشنگتن تایمز» نوشت: امریکا به طالبان پیشنهاد کرده است که در یک بازه زمانی پنج ساله نیروهای خود را از افغانستان خارج کند، اما طالبان از امریکا خواسته است تا در ظرف یک سال باید نیروهای خود را خارج کند.
دور پنجم مذاکرات امریکا با طالبان در قطر که 25 فبروری آغاز شد قرار بود 4 روز به طول بینجامد، اما مذاکرات دو طرف هنوز هم بدون هیچ نتیجه ادامه دارد.
این در حالی است که امریکا و طالبان تا کنون حتی درباره محور مذاکرات قطر نیز به تفاهم نرسیده است.
طالبان بارها تاکید کرده است که درباره سایر مسائل مذاکره نخواهد کرد و تنها خروج نیروهای خارجی و عدم تهدید سایر کشورها از خاک افغانستان محور اصلی مذاکرات این گروه با آمریکا است.
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد، بجز خروج و عدم تهدید سایر کشورها، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نیز از محورهای اصلی مذاکرات امریکا با این گروه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала