زن مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون آزاد شد

© AFP 2023 / Mohd Rasfanزن مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون آزاد شد
زن مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک زن اندونزیایی که در سال 2017 به قتل برادر "ناسکه" رهبر کوریای شمالی متهم شده بود، امروز (دوشنبه) پس از آنکه دادگاهی در مالزی اتهامات قتل علیه او را لغو کرد، آزاد شد.

گزارش اسپوتنیک، به نقل ازReuters پس از صدور حکم دادگاه برای آزادی سیتی آسیه 26 ساله که متهم به قتل کیم جونگ نام، برادر "ناسکه" کیم جونگ اون،‌ رهبر کوریای شمالی بوده است، او از شادی گریست. "دوآن تی هونگ" یک زن دیگر متهم در این پرونده است. این دو زن متهم به مسموم کردن برادر نا سکه کیم جونگ اون با مایع سمی وی‌ایکس در فبروری سال 2017 در فرودگاه کوآلالامپور شدند و سرنوشت متهم دوم هنوز معلوم نیست.  

از زمان مسموم شدن کیم جونگ نام این گمانه‌زنی مطرح شد که او قربانی توطئه‌ای از سوی عوامل کوریای شمالی شده است که مالزی را ساعاتی پس از این قتل ترک کردند و این دو زن تنها مهره‌های یک ترور سیاسی بودند. وکیل آسیه تاکید کرد: ما همچنان معتقدیم که او قربانی دیگران شده است. هنوز هم معتقدم که کوریای شمالی ارتباطی با این ماجرا دارد.
دادگاه این متهم 26 ساله دسامبر گذشته متوقف شد. دادستان‌ها امروز در جلسه دادگاه گفتند که اتهام قتل از این خانم برداشته می‌شود. هنوز هیچ توضیحی در رابطه با آن داده نشده است. این زن پس از آزادی تا نزدیکی موتر سفارت اندونزیا که بیرون دادگاه منتظر بود، همراهی شد. با وجود اینکه دادگاه سیتی آسیه را آزاد کرده است اما درخواست وکیل او برای تبرئه کامل رده شده است و در صورتی که شواهد جدیدی به دست آید، او فراخوانده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала