تمرینات روسیه در آبهای اسکاتلند

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات روسیه در آبهای سکاتلند
تمرینات روسیه در آبهای سکاتلند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیوسی فیشر (Lucy Fisher) در نشریه The Times (انگلستان) می نویسد، قایق جنگی روسیه، مجهز با سلاح که باعث استفراغ دشمن میگردد، تمرینات ضد خرابکاری دفاع هوایی را در آبهای در نزدیکی یگانه پایگاه نیروهای هوایی در اسکاتلند انجام داد.

برای پیگیری فعالیت های گروپ تاکتیکی روسیه که احتمالاً بسوی بحیره مدیترانه در حرکت است، کشتی جنگی نیروهای بحری سلطنتی مستقر شده بود.

برای نظارت بر قایق «ادمیرال گارشکوف»، اولین  قایق روسی کلاس نو و سه کشتی کمکی کشتی جنگی «دیفندر» (مدافع) توظیف شده بود.

کشتی های روسیه از مورمونسک، بندر قطبی در بحیره بارینتس جای که بحریه شمال روسیه مستقر است، حرکت نموده اند.

رسانه های روسیه خبر دادند که کشتی «تمرینات ضد خرابکاری دفاع هوایی» در آبهای اسکاتلند، در نزدیکی لوسیموت، انجام داد. در ماه گذشته خبر داده شده بود که نیروهای بحری روسیه تجهیز کشتی های خود را توسط استیشن های پرازیت های بصری-اوپتیکی 5p-42 "Filin" آغاز نموده که به وسیله اهتزازات درخشان نوری با شدت زیاد باعث واهمه خیالی و استفراغ دشمن میگردند.

نماینده نیروهای بحری انگلستان اطمینان داد که کشتی «دیفندر» که معمولاً در پورتسموت مستقر می باشد، «گروپ تاکتیکی روسیه و فعالیت های آن را در عرصه های کنترول میکند که از منافع ملی نمایندگی میکنند».

در ترکیب گروپ رشتوی روسیه قایق «ادمیرال گارشکوف»، جرکش «نیکولای چیکر»، کشتی تامیناتی «البروس» و تانکر «کاما» شامل می باشند. طوریکه آژانس تاس خبر میدهد، این اولین شنای کشتی نو در آبهای دوردست است.

قبلاً هنگام شلیک راکت ها در بحیره شمال قایق انگلیسی بر کشتی نظارت میکرد.

مارک لانکاستر (Mark Lancaster) وزیر نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت که نیروهای بحری سلطنتی همیشه از بریتانیا نگهبانی میکنند.

او اعلام داشت:« ما همکاری با متحدین را ادامه میدهیم، تا بر کشتی های روسیه نظارت نمائیم که از طریق آبهای بین المللی در نزدیکی سواحل ما میگذرند و بدینوسیله میتوان تضمین کرد که بحریه روسیه در تمام راه خود پروتوکول را بطور لازم اجرا میکند».

«دیفندر» از نیوکاسل در روز شنبه برآمد و به شمال-شرق اسکاتلند جهت ملاقات با گروپ روسیه حرکت نموده است. در روز سه شنبه این گروپ با همراهی «دیفندر» در جوار سواحل انگلستان گذشت و حرکت بسوی لا-مانش را ادامه داد.

کیپتان «دیفندر» قوماندان ریچارد هیویت (Richard Hewitt) اعلام داشت:«امنیت بحیره ها به دور سواحل ما برای منافع ملی ما اهمیت اصولی دارد. افراد بحری سلطنتی، با بدرقه نمودن «ادمیرال گارشکوف»، تعهد پایدار نیروهای بحری سلطنتی به دفاع از آبهای داخلی و آمادگی جهت انجام وظایف در هر وقت نشان دادند».

ستیوارت ماک دونالد (Stewart McDonald) سخنگوی حزب ملی اسکاتلند در مورد مسایل دفاعی اعلام داشت که روسیه، با انجام تمرینات در آبهای ساحلی انگلستان، هر وقتی که دلش خواسته باشد، به تحریکات دست می زند.

او گفت:«نظارت بر کشتی های جنگی کلاس نو روسیه توضیح میکند که چرا آن سالها، وقتیکه تهدید روسیه به مثابه شوخی تلقی میشد، سپری شده اند. این غیرمجاز است، تا بحریه سلطنتی بیش از یک شبانه روز برای آن صرف کند، تا نسبت به تهدید در آبهای اسکاتلند از پایگاه ها در سواحل جنوبی انگلستان واکنش نشان دهند ».

منبع خبر داد، در دوران از سال 2011 تا 2014 «یک عده توقف های تخنیکی» را کشتی طیاره بردار «ادمیرال کوزنیتسوف» انجام داده است. کمتر از یک و نیم سال قبل کشتی جنگی «وایس ادمیرال کولیکوف» و تانکر همراهی کننده آن دیده شده بودند.

سلاح سردرگم کننده کتلوی

قبلاً در سال روان معلوم گردیده بود که نیروهای بحری روسیه تجهیز کشتی های خود را توسط «پرازیت های بصری-اوپتیکی» آغاز کرده که باعث واهمه خیالی و استفراغ دشمن میگردد.

5p-42 "Filin" بعد از تحقیقات در انستیتوت مغز انسان بنام بیختیرووا اکادمی علوم روسیه در سانکت پتیربورگ طراحی شده است.

© Photo / Magazin für Militärtechnik "Bastion"/Alexander Karpenkoتمرینات روسیه در آبهای سکاتلند
تمرینات روسیه در آبهای سکاتلند - اسپوتنیک افغانستان
تمرینات روسیه در آبهای سکاتلند

این دستگاه برای کورساختن و سردرگمی دشمنان به وسیله امپولس های سریع تشعشعات نوری با شدت بلند در نظر گرفته شده است. «فیلین» را کمپنی دولتی «روس الکترونیکا» تولید میکند و همین اکنون در قایق های «ادمیرال کاساتونوف» و «ادمیرال گارشکوف» نصب شده است.

انتظار میرود که کشتی های دیگر نیز توسط این سلاح تجهیز خواهند شد. فیلین میتواند در شب یا در هوای نیمه تاریک استعمال شود.

داوطلبان هنگام آزمایشات خبر دادند که بر هدف تحت پوشش این دستگاه شلیک هدفمند ممکن نمی باشد.

یک پنجم داوطلبان از واهمه خیالی شکایت میکردند و تقریباً نیم آنها از «نشانه های سردرگمی، استفراغ و سرچرخی» شکایت نموده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала