پیش‌بینی خشکسالی فاجعه بار در تاریخ امریکا

© Fotolia / Xyفرسایش زمین نتیجه تغییرات اقلیمی شمرده میشود
فرسایش زمین نتیجه تغییرات اقلیمی شمرده میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی در طی یک تحقیق جدید نتیجه گیری نموده اند که خشکسالی فاجعه بار ایالات متحده امریکا را تهدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Science Alert گروهی از دانشمندان امریکایی معلوم نمودند که در 50 سال آینده، ایالات متحده با کمبود قابل توجه آب آشامیدنی به دلیل گرمایش جهانی مواجه خواهد شد.
محققان تعدادی از مدل های آب و هوایی جهانی را برای پیش بینی وضعیت ذخیره های آب؛ بر اساس داده ها، در مورد رشد آینده جمعیت مورد استفاده قرار دادند. معلوم شد که از آغاز قرن بیستم، مصرف آب 9 برابر افزایش یافته است و تامین آب بدون وقفه در دهه 1980 به دلیل ساخت سدها، تونل ها و خطوط لوله ثبت شد. با این حال، گفته می شود که وضعیت در آینده بدتر خواهد شد.
طبق گفته کارشناسان، تامین آب در مناطق مرکزی و جنوبی دشت های بزرگ، در مناطق جنوب غربی و مرکزی کوه های راکی، کالیفرنیا، فلوریدا و میانه غرب؛ با خطر مواجهه شده است. در عین حال، تغییرات آب و هوایی باعث افزایش بارش در ایالت های شمالی می شود، اما افزایش دمای هوا باعث میزان تبخیر رطوبت را بلند برده و در بعضی از نقاط اثر افزایش مقدار آب باران ها را کاهش می دهد.
دانشمندان معتقدند که مشکل کمبود آب را می توان با ایجاد روش های جدید در کشاورزی، و استفاده از آنها برای آبیاری حل نمود. راه حل دیگربرای این مشکل ممکن است استفاده از آب های زیرزمینی باشد، اما این منابع نیز محدود است و در معرض تهدید قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала