آیا قطع کامل اینترنت ممکن است؟

© Fotolia / Gajusآیا قطع کامل اینترنت ممکن است؟
آیا قطع کامل اینترنت ممکن است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان معتقد اند که قطع اینترنت، یک امر دشوار اما ممکن است

به گزارش اسپوتنیک، بن سیگل؛ طراح شبکه کامپیوتری سازمان تحقیقات هسته ای اروپا (CERN) و یکی از مربیان تیم "برنرز لی" که 30 سال پیش شبکه اینترنت گسترده جهانی را به میان آورد می گوید، قطع کامل اینترنت دشوار، اما ممکن است.
روز یکشنبه، اقدامات اعتراضی علیه  قانون حمایت از اینترنت "رو.نت" که در ماه فبروری توسط دومای دولتی روسیه تصویب شد، در مسکو برگزار شد. حدود 6/6 هزار نفر در این اقدام شرکت کردند. 

Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному Собранию - اسپوتنیک افغانستان
پوتین از احتمال قطع ارتباط روسیه از اینترنت سخن گفت

به گفته دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه قانون حمایت از «رو.نت» باعث محدودیت آزادی در این عرصه نخواهد شد بلکه در جهت حفظ توانایی کار این شبکه در صورت قطع اینترنت از خارج سمتگیری شده است.
سگال در توضیح گفت:«اینترنت به عنوان یک سیستم ارتباطی طراحی شده. بنابراین قطع این سیستم مشکل ، اما این کار ممکن است. مسأله اصلی با انفجار هسته ای در فضا در ارتفاع زیاد که به مرگ انسان های روی زمین منجر نشود، ارتباط دارد. چنین یک انفجار سیستم ارتباطی و الکترونیکی را نابود خواهد کرد. من اطمینان دارم که با وجود دانستن این موضوع، همه در صورت احساس خطر دست به چنین کاری خواهند زد.
وی افزود، گزینه دیگری برای نابودی بشریت یک جنگ هسته‌ای است. "اما بدون از بین بردن جهان"، قطع اینترنت دشوار است. سیگل در توضیح این اظهارات خود افزود: طراحی اینترنت طوری است که با استفاده از منابع مختلف می تواند به کار خود ادامه دهد. تا زمانی که سیگنال های رادیویی، کابل و لیزر موجود باشد، ارتباط اینترنتی را نیز می توان به سادگی حفظ کرد.
کارشناس افزود، اما آسیب های جدی را می توان به شبکه اینترنت وارد کرد. چند سال پیش، من فکر نمی کردم که کشور بتواند اینترنت را با موفقیت فیلتر کند، اما ممکن شده است.به طور مثال، استفاده از «گوگل» در کشور چین ممنوع اعلام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала