"تهدید واقعی" امریکا برای روسیه نامبرده شد

CC0 / / The US Navy (USN) Arleigh Burke Class Guided Missile Destroyer USS CARNEY (DDG 64)
The US Navy (USN) Arleigh Burke Class Guided Missile Destroyer USS CARNEY (DDG 64) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس نظامی روس، "تهدید واقعی" ایالات متحده امریکا برای روسیه را نامبرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کوزین' کارشناس ارشد انستیتوت مطالعات استراتژیک وزارت امور خارجه روسیه ، طی سخنانی اعلام کرد که کشتی جنگی امریکایی مجهز با سلاح های راکتی هدایت شونده (URO) از نوع Arleigh Burke ، تهدیدی واقعی برای راکت ها و کشتی های جنگی روسیه می باشد.
به گفته کارشناس، Arleigh Burke ،یک کشتی جنگی مجهز با موشک هدایت شونده است که در آن تنها 98 راکت رهگیر، راکت کروز، راکت ها برای مقابله با زیردریایی ها و راکت های ضد کشتی نصب می باشد.  

ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک  زیرکان روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک "زیرکان" روسیه

ولادیمیر کوزین گفت: «در برنامه کنونی کشتی سازی ایالات متحده، که در اوائل دهه 2040 به پایان خواهد رسید؛ موجودیت 84 تا 96 کشتی شامل است که با سیستم دفاع ضد راکتی مجهز خواهند شد. این نوع کشتی های جنگی امریکایی با راکت های کروز دریایی نیز مسلح خواهند بود که این یک "تهدید واقعی" برای روسیه است».
پیش ازاین در ماه مارچ سال جاری، یوری سلیوانف، تحلیلگر سیاسی روسیه، گفت که در صورت جنگ جهانی بین روسیه و ناتو، راکت های مافوق صوت "هایپرسونیک زیرکان" مانع برقراری ارتباط بین کشورهای ائتلاف ناتو خواهد شد.
ولادیسلاف شورگین، یک تن از کارشناسان نظامی دیگر روسیه نیز ماه فبروری اعلام کرد که امکان رهگیری راکت های مافوق صوت "زیرکان" روسی فقط با احتمال 0،1 موجود است.

ولادیسلاف شورگین، مبصر نظامی روسیه در مصاحبه با یکی از آژانس های خبری روسیه ضمن ابراز این مطلب گفت، این موشک‌ها قادر هستند در کمتر از پنج دقیقه یک هدف را در فاصله 500 کیلومتری رهگیری و منهدم کنند.
وی این مطلب را ضمن تبصره در مورد اظهارات اخیر یک تن از کارشناسان نظامی پیشین روسیه که گفته بود، ارسال کشتی های روسی در آتلانتیک غربی و اقیانوس آرام شرقی به مراکز تصمیم گیری "در مورد استقرار راکت های امریکایی در اروپا" کاملا بی معنی است، ابراز داشت.
رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه‌اش به ارائه توضیحاتی در خصوص قدرت نظامی روسیه و نسل پیشرفته راکت های مافوق صوت زیرکان پرداخت و اعلام کرد راکت های پیشرفته زیرکان از سرعت 9 ماخ [11 هزار کیلومتر در ساعت] برخوردار هستند و بُرد آن‌ها به 1000 کیلومتر می‌رسد.
به گفته پوتین، این موشک‌ها برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها مناسب هستند و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نیز دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала