سنای امریکا توقف حمایت نظامی از ائتلاف سعودی در یمن را تصویب کرد

© REUTERS / Khaled Abdullahسنای امریکا توقف حمایت نظامی از ائتلاف سعودی در یمن را تصویب کرد
سنای امریکا توقف حمایت نظامی از ائتلاف سعودی در یمن را تصویب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای امریکا روز چهارشنبه به قطعنامه توقف حمایت نظامی ایالات متحدها مریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن رأی مثبت دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون C-Span، نمایندگان مجلس سنای امریکا به قطعنامه توقف حمایت نظامی ایالات متحده از ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ یمن رأی مثبت دادند.

این قطعنامه با 54 رأی موافق در مقابل 46 رأی مخالف به تصویب رسید. این قطعنامه برای تصویب به 51 رأی موافق احتیاج داشت. جمهوری‌خواهان در سنا اکثریت را در اختیار دارند اما هفت تن از آنها به این طرح مطرح شده توسط دموکرات‌ها رأی مثبت دادند.

این قطعنامه در صدد است که به هرگونه دخالت امریکا در جنگ یمن بدون مجوز کنگره پایان دهد.

تصویب قطعنامه آتش بس در یمن - اسپوتنیک افغانستان
تصویب قطعنامه آتش بس در یمن

سناتور جمهوری‌خواه مایک لی، از حامیان این قطعنامه گفته است که ما در حال کمک به یک قدرت خارجی هستیم که دشمنانش را در آنچه مسلماً و بدون شک یک جنگ است، بمباران می‌کند.

قطعنامه مصوب سنای باید توسط مجلس نمایندگان نیز تصویب شود تا آنگاه برای امضای رئیس جمهور به کاخ سفید فرستاده شود.

این در حالی است که کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا مصوبه کنگره در خصوص قطع حمایت از ائتلاف به رهبری عربستان را وتو خواهد کرد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا آشارا اظهار داشت که او مخالف این قطعنامه است و زمان را برای بررسی آن «نامناسب» می‌پندارد.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت این کشور با جنبش انصارالله از سال 2014 میلادی بدین سو ادامه دارد. اما از ماه مارچ سال 2015 میلادی یک ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در کنار دولت تشکیل شده است.

جنگ چهار ساله ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان در یمن ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها تن را در معرض قحطی قرار داده است. ائتلاف به رهبری ریاض از عربستان سعودی و هشت کشور عربی دیگر تشکیل شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала