امریکا: در جنگ تحریمی روسیه برنده است

© Fotolia / Alexkichتحریم های امریکا
تحریم های امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه امریکایی نشنال انترست طی مقاله‌ای نوشت که روسیه در جنگ تحریم های وضع شده امریکا علیه این کشور برنده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جودی تویگ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ویرجینیا "ایالات متحده" در مقاله ای که روزنامه امریکایی National interest آنرا منتشرنموده است، اظهار داشت که روسیه برنده اصلی جنگ تحریمی امریکا است.
به گفته وی، تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده امریکا و شرکای آن در اتحادیه اروپا  که در سال 2014 آغاز شد، باید روسیه را به خاطر "اقدامات تهاجمی" علیه اوکراین مجازات می کرد؛ برعکس، به نفع این کشور تمام شده، مزایا زیادی را برای روسیه به ارمغان آورده و باعث رشد اقتصادی این کشور شد.  

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
امریکا تا کنون 62 بار روسیه را تحریم کرده است.

به عنوان مثال، تویگ به بخش کشاورزی در روسیه اشاره نموده می گوید، که به لطف اقدامات محدود کننده امریکا این بخش از صنعت روسیه در پهلوی سائر بخش ها رشد قابل توجهی دریافت نمود.
وی خاطر نشان می سازد که: "این تحریم ها فرصتی را برای روسیه برای بازگرداندن صنعت مواد غذایی کشور که پیش ازاین در یک حالت رکود قرار داشت، فراهم نمود. بسیاری از سرمایه گذاران که قبلا هیچ علاقه ای به کشاورزی نداشتند به طور ناگهانی در این موضوع علاقه مند شدند".
علاوه بر این، اثر ضد تحریم چنین بود که "بعضی از نمایندگان شاخه های اقتصاد روسیه، که تنها به طور جزئی به کشاورزی مربوط می شود، نیز شامل تحریم ها شدند.
این استاد امریکایی به طور نمونه از تولید کنندگان شکلات روسی یادآوری می کند که محدودیت های را علیه واردات محصولات اروپایی به منظور رقابت با تولید کنندگان از آلمان، فرانسه و بلژیک و فروش محصولات خود را در آنجا ارائه نمودند.
علاوه بر این، وی خاطرنشان می کند که تعرفه های اخیر ایالات متحده در مورد کالاهای مختلف، بسیاری از کشورها را مجبور به جستجوی بازارهای دیگر برای فروش و تهیه کالاهای خود کرد.
به عنوان مثال، او در مورد چین می گوید، به سرعت بازار های روسیه را جایگزین بازار های امریکایی نمود.
تویگ در اخیر تأکید نموده می گوید، روسیه کشور بزرگ و دارای قلمرو وسیع بیش از 200 میلیون هکتار زمین های استفاده نشده است و کشاورزی آن همچنان به طور فعال در حال رشد است که این امر انگیزه ای برای توسعه دیگر بخش ها خواهد بود. بنابراین، به نظر او، زمان آن رسیده است که ایالات متحده و اروپا متوجه شوند که اقدامات محدود کننده به نفع روسیه است، و این کشوردر جنگ تحریم ها با غرب، "چند قدم جلوتر" قرار دارد.
آمریکا و متحدانش در اتحادیه اروپا از زمان آغاز بحران اوکراین در سال 2014 و الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه طی یک همه‌پرسی، تحریم‌های متعددی را علیه دولت روسیه و اشخاص حقیقی و حقوقی تبعه این کشور وضع کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала