اردوغان: مهاجم حمله تروریستی نیوزیلند 2 بار به ترکیه سفر کرده بود

© REUTERS / Yasin Bulbul/Presidential Palaceاردوغان: مهاجم حمله تروریستی نیوزیلند 2 بار به ترکیه سفر کرده بود
اردوغان: مهاجم حمله تروریستی نیوزیلند 2 بار به ترکیه سفر کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مهاجم حمله تروریستی روز گذشته به مسجد های النور و لینوود شهر کریستچرچ نیوزیلند در سال 2016 دوباره از ترکیه دیدن کرده بود.
ترکیه حمله بر دو مسجد در نیوزیلند را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه حمله بر دو مسجد در نیوزیلند را محکوم کرد

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره مهاجم حمله تروریستی روز گذشته به مسجدهای النور و لینوود در شهر کریستچرچ نیوزیلند گفت: او در سال 2016 دو بار به ترکیه سفر کرده بود.

امروز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در یک همایش به موضوع سفر تارانت به ترکیه پرداخته و گفت: عامل حمله تروریستی در نیوزیلند دو بار به استانبول سفر کرده، یک بار به مدت سه روز و یک بار دیگر به مدت 40 روز در استانبول اقامت داشته است. تلاش داریم پیوندهای وی در این شهر را مشخص کنیم.

طبق این گزارش، تارانت شهروند استرالیایی و یکی از عاملان قتل 49 نفر در مسجد، پیش از کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016 بین روزهای 17 تا 20 مارچ در ترکیه حضور داشته و پس از این کودتا روز 13 سپتمبر همان سال دوباره به ترکیه سفر کرده است.

مقام های ترکیه می گویند: احتمالا تارانت بار دوم که به ترکیه آمده و 43 روز در کشور اقامت داشته، در پی انجام یک عملیات تروریستی بوده است.

همچنین به گزارش «ای بی سی نیوز» استرالیا، تارانت در سال 2018 به پاکستان نیز سفر کرده است. در این گزارش تصاویری از سفر او به کوریای شمالی نیز پخش شد.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند طی نشست خبری پس از حملات تروریستی مرگبار به دو مسجد در این کشور گفته بود سه نفر از جمله یک شهروند استرالیایی در پیوند با این حمله دستگیر شده‌اند. آردرن اظهار داشت که افراد دستگیر شده پیشینه ای کیفری ندارند.

یادآوری می کنیم، که در حمله تروریستی روز گذشته به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کریستچرچ نیوزیلند حین اقامه نماز جمعه، 49 نمازگزار جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала