اردوغان مهاجم حملات نیوزیلند را «بی‌شرف» خواند

© AP Photo / Presidential Press Serviceاردوغان مهاجم حملات نیوزیلند را «بی‌شرف» خواند
اردوغان مهاجم حملات نیوزیلند را «بی‌شرف» خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی مهاجم اصلی حملات اخیر در نیوزیلند را «بی‌شرف» خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در یک گردهمایی در شهر تکیرداغ اعلام کرد: این مهاجم اعلام کرده است که به استانبول می‌آییم و مساجد این شهر را تخریب می‌کنیم. چطور می‌شود که او از آن سوی دنیا به اینجا بیاید؟

او در ادامه اظهاراتش ویدئوی منتشر شده از لحظات تیراندازی به نمازگزاران جمعه در مساجد نیوزیلند را برای طرفدارانش منتشر کرد.

اردوغان: مهاجم حمله تروریستی نیوزیلند 2 بار به ترکیه سفر کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: مهاجم حمله تروریستی نیوزیلند 2 بار به ترکیه سفر کرده بود

اردوغان ادامه داد: تلاش‌هایی که برای ایجاد یک کریدور تروریستی در کنار مرزهایمان انجام می‌شود بخشی از این پروژه است. هر روز در اروپا شاهد حملات جدید علیه مردم کشورمان هستیم. درد آنها رجب طیب اردوغان نیست. حزب عدالت و توسعه نیست، بلکه درد آنها ترکیه و ملت ترکیه است.

اردوغان در ادامه اظهاراتش به اظهارات اخیر کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه انتقاد کرد و گفت: اظهاراتی مبنی بر اینکه چنین حملاتی ناشی از برخی عوامل افراط گرا در دنیای اسلام بوده، غیر قابل قبول است. ابتدا به خود نگاه کن. تو دست در دست تروریسم انداخته‌ای، انشالله این ملت حزب مردم جمهوری خواه را از دست تو خلاص خواهد کرد.

این در حال است که در حمله دیروز به 2 مسجد در شهر «کرایست‌چرچ » نیوزیلند، دست‌کم 49 نفر جان باختند. این 2 حمله همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала