تلاش امریکا برای تروریستی اعلام کردن سپاه ایران

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش امریکا برای تروریستی اعلام کردن سپاه ایران
تلاش امریکا برای تروریستی اعلام کردن سپاه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نیویورک تایمز از تلاش پمپئو برای تروریستی اعلام کردن سپاه خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز در گزارشی از تلاش برخی مقامات کاخ سفید برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران خبر داد و نوشت: اقدامات امریکا برای منزوی کردن ایران از طریق مجازات سیاست‌مداران و گروه‌های عراقی مورد حمایت تهران تنش‌ها میان بغداد و واشنگتن را تشدید کرده است.
روزنامه نیویورک تایمز از تلاش‌های امریکا برای منزوی کردن ایران، از جمله از طریق مجازات گروه‌های عراقی و سیاست‌مدارانی که مورد حمایت مقامات ایران هستند که نه تنها باعث تشدید تنش‌ها در روابط بغداد و واشنگتن، بلکه در دولت ترامپ شده است، خبر می دهد.
ارتش و مقامات اطلاعاتی امریکا می‌گویند که افزایش فشار بر عراق خطر خشمگین شدن پارلمان عراق، به‌ویژه سیاست مدارانی را در پی دارد که مورد حمایت ایران هستند و این مسئله تحرکات نیروهای امریکایی در عراق را محدود می‌کند.
مایک پمپئو، وزیر امورخارجه امریکا که موضع تهاجمی‌اش درقبال ایران تاکنون نیز روابط کشورش با متحدان اروپایی را دچار مشکل کرده است در حال اعمال فشار بر عراق است تا روابطش با کشور همسایه‌اش ایران را قطع کند. وی در هفته جاری به خاورمیانه سفر کرده است تا با مقامات کویت، لبنان و اسرائیل درباره مقابله با ایران گفت‌وگو کند.
به نوشته این روزنامه، طبق طرح‌های پمپئو و برخی مقامات کاخ سفید وزارت امورخارجه امریکا قصد دارد سپاه پاسداران ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند. این اولین باری خواهد بود که امریکا یک نهاد وابسته به ارتش کشوری دیگر را گروهی تروریستی تلقی می‌کند. مقامات آمریکایی می‌گویند که این کار نیروهای امریکایی و افسران اطلاعاتی را در معرض خطرات مشابه از سوی دولت‌های خارجی قرار می‌دهد. این طرح‌ها همچنین برخی گروه‌های شیعی عراقی را سازمان تروریستی خارجی خواهد شناخت.
پمپئو دوشنبه شب در پرواز خود به کویت در پاسخ به نشریه تایم تائید کرد که در حال بررسی برخی گروه‌های خارجی برای تروریستی اعلام کردن آنها است.
این در حالی است که مقامات پنتاگون و سازمان سیا با تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران و گروه‌های عراقی مخالفند چراکه نگرانند این اقدام نیروهای امریکایی را تحت فشار قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала