گنداندن اجساد رهبران کوریای شمالی بخاطر غذا

© AFP 2023 / Kim Won-Jinگنداندن اجساد رهبران کوریای شمالی بخاطر غذا
گنداندن اجساد رهبران کوریای شمالی بخاطر غذا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مدافع جاپانی حقوق بشر پیشنهاد کرد از جنازه های مومیایی شده کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل، رهبران فقید کوریای شمالی به عنوان اهرمی برای وارد کردن فشار بر مقامات فعلی این کشور استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، این پیشنهاد در نامه کن کاتو، مدافع جاپانی حقوق بشر برای مسئولان سازمان ملل متحد مطرح شده است.
به عقیده این مدافع جاپانی حقوق بشر، سازمان ملل باید از ارسال مواد کیمیایی مورد استفاده برای نگهداری جنازه های رهبران سابق کوریای شمالی در کاخ خورشید در پیونگ یانگ جلوگیری کند چون این مواد در واقع وسایل تجملی بوده و باعث بهبود زندگی آدمهای معمولی در این کشور نمی شوند.
کن کاتو می گوید:" من می خواهم کوریای شمالی را وادار کنم که شکم مردم خود را سیر کرده و از مصرف سالانه دهها هزار دالر برای نگه داشتن مردگان در آرامگاه ها و ساخت سلاح هسته ای یا راکت دست بردارد.
روز 6 مارچ خبرگزاری رویترز گزارش داد کارشناسان روسی باصطلاح "لابراتوار لنین" در مسکو در نگهداری جنازه های رهبران کوریای شمالی کمک می کنند.
رقم دقیق مخارج کوریای شمالی برای نگهداری جنازه های رهبرانش معلوم نیست اما با توجه به مخارج نگهداری از جنازه لنین، اولین رهبر شوروی شاید حدود 400 هزار دالر در سال باشد.
در گزارش سازمان ملل در ماه مارچ گفته می شود حدود 11 میلیون نفر از مردم کوریای شمالی (حدود 43% جمعیت این کشور) به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала