پاکستان سفیر هند را احضار کرد

CC BY 2.0 / Giridhar Appaji Nag Y / پاکستان سفیر هند را احضار کرد
پاکستان سفیر هند را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت پاکستان در اعتراض به اقدام دادگاه هند مبنی بر تبرئه چهار متهم اصلی حمله به مسافران پاکستانی قطار بین دو کشور در سال 2007، سفیر دهلی نو را در اسلام آباد احضار کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قائم مقام معاون این وزارتخانه با احضار 'آجی بساریا' سفیر هند،مراتب نگرانی جدی اسلام آباد را نسبت به تبرئه متهمان اصلی پرونده حمله تروریستی به قطار مشترک مسافربری "سمجهوتا" در خاک هند که در جریان آن 44 مسافر پاکستانی کشته شدند، به دیپلمات ارشد هندی ابلاغ کرد.
در این بیانیه آمده است: دولت پاکستان از هند انتظار دارد تا اقدام های لازم را برای شناسایی و مجازات افرادی که در حمله تروریستی به مسافران پاکستانی قطار سمجهوتا دست داشتند، انجام دهد.
وزارت امور خارجه پاکستان یادآورشد که آزادی متهمان پرونده حمله به قطار سمجهوتا پس از 11 سال از وقوع این حادثه تلخ، اعتبار نظام قضایی هند را زیر سوال می برد.
در دلو 1385 تنها یک روز قبل از دیدار خورشید محمود قصوری وزیر وقت خارجه پاکستان با همتای هندی خود برای گفت وگوهای صلح، در پی حمله تروریستی و انفجار بمب در مسیر حرکت قطار لاهور- دهلی نو ده ها نفر کشته شدند.
وزارت امور خارجه پاکستان در حوت 95 نیز با احضار کاردار هند، اعتراض خود را نسبت به آزادی به قید وثیقه «سوامی اَسیم آناند» متهم اصلی این حملات و یکی از فعالان گروه افراطی آر اس اس هند اعلام کرده بود.
اسیم آناند متهم به بمب گذاری سال 2007 در زیارتگاه اجمیر در خاک هند و همچنین حمله به قطار لاهور-دهلی نو، متهم شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала