امریکا طیارات В-52 را به اروپا اعزام میکند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisامریکا طیارات В-52 را به اروپا اعزام میکند
امریکا طیارات В-52 را به اروپا اعزام میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندی قبل نیروهای هوایی امریکا به اروپا شش طیاره بمبارد В-52 اعزام کرد که توان حمل سلاح هستوی دارند. هدف این کار – شرکت در تمرینات مشترک با متحدین منطقوی و شرکا در ناتو در چارچوب «تمرین مهارت های پراوزی و تشریک مساعی در تیاتر عملیات های جنگی می باشد». بسیاری ها در این پیام وزین به روسیه مشاهده کردند.

زاکاری کوهین (Zachary Cohen) و باربرا ستار (Barbara Starr) در مطلب برای CNN (امریکا) نوشته، گروپ اوپراتیفی طیارات بمبارد В-52، پیلوتان و سامان آلات کمکی زمینی دوبال طیاره بمبارد که در پایگاه هوایی بارکسدایل ایالت لوئیزیانا مستقر می باشند، در اواخر هفته گذشته به پایگاه نیروهای هوایی انگلستان در فییرفورد وارد شدند، تا در اجرای سلسله وظایف آموزشی در تمام اروپا شرکت ورزند.

در نیروهای هوایی خبر دادند، در روز دوشنبه چهار طیاره В-52 «پروازهای در یک عده مناطق در اروپا، از جمله بر فراز ناروی، بحیره بالتیک (استونیا) و بحیره مدیترانه (یونان) انجام دادند».

طیارات بمبارد В-52 از پایگاه هوایی اندرسن در گوام و از پایگاه نیروهای هوایی انگلستان در فییرفورد نیز «تمرینات همزمان در باره آشنایی با تیاتر عملیات جنگی در منطقه بحرهند-بحرالکاهل و اروپا انجام دادند» و «پروازهای در شمال در منطقه شرقی کمچاتکا» در جوار روسیه انجام دادند.

در خبرنامه مطبوعاتی نیروهای هوایی گفته شده:«پروازهای همزمان از منطقه بحرهند-بحرالکاهل و اروپا وفاداری امریکا را به شرکا نشان دادند که آنها به وسیله بکارگیری جهانی نیروهای مسلح نشان میدهند».

طیاره В-52 که وزن آن را 83 تن تشکیل میدهد، جهت تسلیح در سال های 1950 در اوج جنگ سرد بکار گرفته شد و از ابتدا به مثابه طیاره بمبارد هستوی فعالیت دوربرد، مرتفع و قاره پیما فعالیت میکرد که توان واردآوردن ضربات در عمق خاک اتحاد شوروی داشت.

جدیدترین انواع В-52 جهت تسلیح در سال 1962 بکار گرفته شدند و از آن به بعد این طیاره 50 متری معرف جنگ سرد محسوب میشود.

بعد از ختم جنگ سرد این طیارات بارها و بطور بنیادی عصری سازی شده و توسط راکت های هدایت شونده با دقت بلند، وسایل الکترونی و وسایل عصری کشف تجهیز شده اند. هر طیاره میتواند بار محاربوی به وزن 31 تن که از بمب ها، ماین ها و راکت ها تشکیل شده، حمل نماید که معلومات رسمی نیروهای هوایی در باره آن گواهی میدهد.

تشنج در مناسبات با مسکو

در ماه های اخیر تشنج بین امریکا و روسیه پیوسته بعد از حادثه مربوط به بازداشت کشتی ها و افراد بحری اوکراین در آبنای کرچ افزایش می یابد.

مسکو افزایش حضور نظامی خود را در منطقه ادامه میدهد و امریکا را به انجام عین کار مجبور می سازد.

ولی نظامیان بلند پایه امریکایی اعلام میدارند که این کار نتیجه به بار نمی آورد.

جنرال کرتیس سکاپارویتی (Curtis Scaparrotti) چندی قبل گفت:«مرا فعلاً وضع وسایل بازداری که ما در اروپا داریم، قانع نمی سازد». او افزود که قوماندانی او کمبود نیروهای زمینی و نیروهای بحری و همچنان وسایل کشف و نظارت احساس میکند.

جنرال اعلام داشت:«مرا وضع وسایل کشف و نظارت با درنظرداشت آن نگران می سازد که تهدید از جانب روسیه افزایش می یابد. من به چنین وسایل بیشتر نیاز دارم».

سکاپارویتی گفت:«در روشنی آن که روسیه تمام نیروهای تهاجمی خود را عصری می سازد، قوماندانی اروپایی تقویت نمودن نیروهای وفادار ما که بر پایه دورانی به نفع تحکیم پوتنسیال بازداری فعالیت مینمایند، سفارش میکند».

در هفته جاری پوتین از کریمیا بازدید نمود و حضار را با اعلامیه های خود راجع به اینکه روسیه نو و نیرومند بوجود آمده که توانایی دفاع از منافع خود دارد، الهام بخشید.

حل نظامی وجود ندارد

کورت ولکر نماینده ویژه امریکا در باره اوکراین در روز دوشنبه راجع به عدم موجودیت «راه حل نظامی» که به وسیله آن اوکراین بتواند کریمیا را بازپس برگرداند، اعلام داشت.

ولکر در پنجمین سالگر پیوستن کریمیا به روسیه گفت:«از نقطه نظر نظامی این به فاجعه مبدل خواهد گشت. این به قتل هزاران تن از مردم منجر خواهد شد. این تصورناشدنی است و به چنین چیزی نباید اجازه داده شود».

ولکر هنگام کنفرانس ویدیویی از بروکسل اعلام داشت:«نباید توسط قوه آن را بازگرداند».

به گفته نماینده ویژه امریکا در باره اوکراین، امریکا آماده است صادرات اضافی سلاح به اوکراین تحقق بخشد، تا «به آن در مورد ایجاد پوتنسیال قوی، موثر و پایدار دفاعی کمک نماید». او گفت که امریکا، «ممکن»، به آنجا وسایل اضافی ضد تانک و همچنان وسایل دفاع هوایی و محافظین ساحلی ارسال نماید.

به گفته نماینده ویژه امریکا، جامعه بین المللی در آینده نیز تحریمات علیه روسیه بکار خواهد برد و این کار را تا زمان انجام خواهد دادف تا کریمیا به ترکیب اوکراین برنه گردد. ولکر همچنان انتقادات به آدرس غرب را در باره این که همین آنها به پیوستن کریمیا به روسیه مقصرند، رد نمود و گفت که قصور این بطور کل و کامل بر دوش روسیه می باشد. او، ضمن صحبت راجع به پروسه سیاسی، اظهار داشت:«کار به عدم موجودیت چوکات لازم مربوط نمی باشد. علت به عدم موجودیت اراده سیاسی روسیه مربوط است».

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала