بایکران در مورد محافظت مساجد هنگام نمازهای جمعه وعده میدهند

© AFP 2023 / David Moir بایکران در مورد محافظت مساجد هنگام نمازهای جمعه وعده میدهند
بایکران در مورد محافظت مساجد هنگام نمازهای جمعه وعده میدهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فلورینس کر (Florence Kerr) در نشریه The Sydney Morning Herald (آسترالیا) می نویسد، گروپ های بایکران زیلاند جدید در مورد محافظت مساجد هنگام نمازهای جمعه بعد از حادثه خونین در کرایسچرچ در هفته گذشته وعده داده اند.

سران گروه های «مونگریل موب» (Mongrel Mob)، «کینگ کوبرا» (King Cobra) و «بلیک پاور» (Black Power) به حمایت از این مفکوره اظهار نظر کردند.

سونی فاتو (Sonny Fatu) رئیس «وایکاتو مونگریل موب» (Waikato Mongrel Mob) در مورد حفاظت مساجد جامع در هیملتون هنگام نمازهای جمعه تعهد نمود.

© REUTERS / Jorge Silvaبایکران در مورد محافظت مساجد هنگام نمازهای جمعه وعده میدهند
بایکران در مورد محافظت مساجد هنگام نمازهای جمعه وعده میدهند - اسپوتنیک افغانستان
بایکران در مورد محافظت مساجد هنگام نمازهای جمعه وعده میدهند

اسد محسن رهبر جامعه مسلمانان وایکاتو اظهار امیدواری نمود که اعضای این گروه ها به مسلمانان در مساجد برای نمازهای جمعه خواهند پیوست.

تمام اقشار زیلاند جدید به حمایت از جوامع مسلمانان محلی بعد از اعمال تروریستی در روز جمعه گذشته که در نتیجه آن 50 نفر کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند، برخاستند. به خاطر این جنایت تبعه 28 ساله آسترالیا محاکمه میشود.

بعد از این عمل حیوانی که در روز جمعه گذشته رخ داد، فاتو که بزرگترین شعبه «مونگریل موب» در زیلاند جدید را رهبری میکند، پشتیبانی صلح آمیز پیشنهاد کرده است.

فاتو گفت:«ما از برادران و خواهران خود حمایت خواهیم کرد و به آنها تا زمان کمک خواهیم کرد، تا آنها به ما نیاز داشته باشند».

محسن گفت:« با من نماینده آنها تماس گرفت، به من دلداری میداد و به من گفت که برخی برادران و خواهران مسلمان ما هنگام ادای نماز احساس ترس مینمایند. او پرسید که آیا ما میتوانیم به بخش شبکه امنیتی برای آنها مبدل گردیم، تا آنها بتوانند در آرامی و بدون ترس عبادت نمایند».

او افزود:«البته، ما این کار را میکنیم و ما لباس لازم می پوشیم».

او در ادامه گفت:«ما مسلح خواهیم بود. ما بطور صلح آمیز اطراف داخلی را یکجا با دیگر اعضای جامعه حفاظت خواهیم کرد، تا آنها خود را راحت احساس کنند».

محسن گفت که این حرکت حمایتی را بسیار ارزش میدهد.

«ما آنها را به مسجد برای عبادت یکجا با ما دعوت میکنیم. آنها — جز ماست و ما — جز آنها».

«اسلام فراگیر و از قضاوت ها آزاد است، ما اعضای گروه نه، بلکه مردم را می بینیم. ما آنها را از نقطه نظر انسانی ارزش میدهیم و سپاسگذاریم که آنها نیز به ما ارزش میدهند».

به گفته فاتو، زمان متحدشدن فرار رسیده است. او افزود، اسلام را اکثراً به گونه تحریف شده مشاهده میکنند.

او در اخیر گفت:«تفاوت ها بین ما — این سرش است که بطور محکم ما را باهم یکجا نگهداری میکند. حالا ما باید بر آن که ما در کجا بودیم، نه، بلکه بر آن تمرکز نمائیم که حالا ما به کجا میرویم. بیائید درزها در کشتی خود را ترمیم کنیم و قسمت باقیماند سفر خود را بطور دیگر ادامه دهیم».

«فریادی بلند شده که تمام کائینات را به لرزه درآورده و سرانجام رهبران را به عملکرد و متحدساختن ملل ما فرا خوانده است».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала