ناتو می خواهد یک ذخیره گاه تجهیزات نظامی امریکایی را در لهستان ایجاد کند

© AFP 2023 / John Thysناتو می خواهد یک ذخیره گاه تجهیزات نظامی امریکایی را در لهستان ایجاد کند
ناتو می خواهد یک ذخیره گاه تجهیزات نظامی امریکایی را در لهستان ایجاد کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو گفت، که ناتو قصد ایجاد یک ذخیره گاه تجهیزات نظامی ایالات متحده امریکا را در لهستان دارد.
Военнослужащие ВС Украины во время Международных военных учений Rapid trident-2016 на территории Яворивского полигона во Львовской области - اسپوتنیک افغانستان
در ناتو تصمیم گرفته شد که چه زمانی روسیه را در حوزه بالتیک و لهستان مهار کنند

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کرد، که پیمان آتلانتیک شمالی قصد ایجاد تاسیساتی را در خاک لهستان با هدف نگهداری فناوری‌های نظامی امریکا دارد.

به گفته دبیر کل ناتو، ساخت این تاسیسات در تابستان امسال آغاز شده و دو سال بطول خواهد انجامید. در این تأسیسات قرار است موتر‌های زرهی امریکایی،  تسلیحات نظامی و مهمات نظامی انبار شود.

استولتنبرگ با یادآوری اینکه ارزش این طرح بیش از 260 میلیون دالر خواهد بود، افزود:- "این اقدام ثابت می کند که ما همکاری نزدیکی با امریکا داریم. این اقدام حضور نظامی امریکا در خاک لهستان را تقویت و گسترش خواهد داد".

بر اساس اطلاعات این نشریه امریکایی ذخیره ها برای نگهداری تجهیزات نظامی امریکایی در منطقه پایگاه نظامی-هوایی «پوویدزه» لهستان ایجاد خواهند شد.

استولتنبرگ همچنین گفت:- "ناتو تا سال 2021 قصد دارد در خاک کشورهای مختلف اروپایی 250 طرح زیربنایی مختلف در جهت تقویت زیرساختارهای نظامی را تحقق بخشد. هدف از تحقق این طرح‌ها بهبود امکانات فرودگاه‌های نظامی، بنادر، خطوط راه آهن، راه‌های زمینی حمل و نقل و همچنین دستیابی سریع به فناوری‌های نظامی سنگین نظامی در سراسر خاک اروپاست".

پیش از این فرمانده پیشین نیروهای زمینی امریکا در خاک اروپا گفته بود، که پیش از هر چیز صحبت بر سر ساخت 5 ذخیره گاه تجهیزات نظامی است که دو تا از آنها در خاک آلمان، یکی در بلجیم و یکی هم در هلند خواهد بود. بر اساس این اطلاعات، چنین اقدامی در جهت استقرار تجهیزات نظامی به منظور حمایت و پوشش نیروهای نظامی متحدان امریکا در ناتو در شرایط عملیاتی احتمالی در نظر گرفته شده است.

یادآوری می کنیم، که لهستان در سال 2018 استاندارد ناتو را بالا برد و بیش از 2.05 درصد تولید ناخالص داخلی اش را در دفاع از خود مصرف می کند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала