نشست اتحادیه عرب قصد بحث درباره بازگشت سوریه را ندارد

© REUTERS / Mohammad Hamedنشست اتحادیه عرب قصد بحث درباره بازگشت سوریه را ندارد
نشست اتحادیه عرب قصد بحث درباره بازگشت سوریه را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازگشت سوریه به عضویت اتحادیه کشورهای عرب در دستور کار این اتحادیه در تونس قرار ندارد.
بیرق لبنان - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به نفع کشورهای عربی

به گزارش اسپوتنیک، محمود عفیفی سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره گفت: مسئله بازگشت سوریه به عضویت اتحادیه کشورهای عرب در دستور کار نشست سران (این اتحادیه) در تونس قرار ندارد.
به گفته عفیفی، در دستور کار این نشست حدود 20 موضوع و مسئله تاثیر‌گذار بر منطقه از جمله موضوع فلسطین، بحران سوریه، لیبی و یمن، پشتیبانی از صلح و توسعه سودان، مداخله ایران در امور کشورهای عربی و مداخله ترکیه در شمال عراق، امنیت عمومی اعراب قرار دارند.

وی همچنین اظهار داشت:- "مسئله بازگرداندن عضویت سوریه در این سازمان به طور رسمی حتی توسط یکی از طرف ها مطرح نشده است و در برنامه نشست سران تونس قرار ندارد."

سی ومین همایش نشست اعراب برای 31 مارچ در تونس برنامه ریزی شده است. 29 مارچ وزیران امور خارجه کشورهای عرب به طور سنتی برای نشست آینده سران دولت‌ها و حکومت‌ها آماده می شوند.
یادآوری می کنیم، که مشارکت دمشق در اتحادیه کشورهای عرب از ماه نومبر 2011 به حالت تعلیق درآمد. بیشتر کشورهای عربی سفیران خود را از پایتخت سوریه فراخوانده و به تحریم اقتصادی در برابر سوریه پیوستند. عربستان سعودی، قطر و شماری دیگری از دولت‌ها در طول جنگ داخلی این کشور، کمک های مالی و نظامی خود را به تشکیلات مسلح مخالف دولت سوریه ارائه دادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала