سفر تیم مخالفان غنی به بلخ

© Photo / HA / HAحنیف اتمر
حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حنیف اتمر با شماری از اعضای تیم صلح و اعتدال صبح امروز به ولایت بلخ آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، حنیف اتمر، یونس قانونی و برخی دیگری از رهبران تیم انتخابات صلح و اعتدال صبح امروز دوشنبه (5 حمل) وارد شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ شدند.
اعضای رهبری تیم صلح و اعتدال در یک همایش بزرگ مردمی که در مزار شریف برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی خواهند کرد. 

این در حالی است که پیش از این معرفی عبدالرقیب مبارز فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ به جای اکرم سامع فرمانده سابق این ولایت، با واکنش تند استاد عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی مواجه شده بود و این مساله سبب تنش در بلخ شد.
تیم صلح و اعتدال با نشر اعلامیه‌ای، حکومت را به کودتای نظامی در بلخ متهم کرد.
رهبری تیم انتخاباتی صلح و اعتدال، در واکنش به معرفی فرمانده پولیس بلخ با استفاده از زور نظامی به روز پنجشنبه (23 حوت) تاکید کرد که اقدامات خلاف تعهدات و اجراآت غیرقانونی از سوی حکومت بدون رعایت مصلحت امور مملکت در حال تطبیق است.
استاد عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفته بود که معرفی فرمانده جدید بلخ خلاف توافقنامه قبلی او با حکومت بوده و مورد قبول نیست.
اما؛ پس از آن حکومت، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی و مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله را برای کاهش تنش به بلخ فرستاد.
این مقام ها طی ملاقات با استاد عطا محمد نور به او وعده دادند که پیشنهادات آقای نور را برای کاهش تنش در بلخ به حکومت انتقال می‌دهند.
گفتنی است که مراسم تجلیل از سال نو خورشیدی نیز در ولایت بلخ زیر سایه همین تنشها در بلخ برگزار شد و رییس جمهور غنی نیز در این مراسم شرکت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала