پاتروشف: اروپا از رعیت به امریکا خسته شده است

© Sputnik / Sergey Guneevدبیر شورای امنیت روسیه
دبیر شورای امنیت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه معتقد است که کشور های اروپایی دیگر خسته شده اند که "گوش به فرمان" ایالات متحده امریکا باشند

به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه معتقد است که، پیشنهاد امانوئل مکرن، رئیس جمهور فرانسه برای تجدید نظر در سیستم شینگن ، نشان می دهد که اروپا از "رعیت به ایالات متحده"خسته شده است.
رئیس جمهور فرانسه در یادداشتی درباره آینده اروپا خواستار اصلاح سیستم شینگن و همچنین تأسیس یک آژانس خبری جدید برای حفاظت از دموکراسی‌ها در برابر اخبار جعلی و حملات سایبری شد. او گفت باید همکاری‌های امنیتی میان اعضای اتحادیه اروپا افزایش یابد.
ماکرون گفت: یک آژانس خبری اروپایی باید برای دفاع از دموکراسی‌ها و مقابله با خرابکاری‌ها و حملات سایبری ایجاد شود. باید تأمین مالی احزاب سیاسی اروپا از خارج متوقف شود و باید از سخنرانی‌ها و اظهارات ترویج کننده خشونت و نفرت پراکنی در اینترنت جلوگیری شود.
دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه ای با یکی از روزنامه روسی یادآور شد که در دوران پس از جنگ، تمام کشور های اروپای غربی در ویرانه ها قرار داشتند، و آینده این قاره به طور عمده وابسته به ایالات متحده امریکا بود.
پاتروشف گفت: "امروز، وضعیت به طور چشمگیری تغییر کرده است. ایالات متحده نه تنها نمی خواهد در اروپا سرمایه گذاری بکند، بلکه تلاش می کند تا همه چیز را از آنجا خارج کند. وی می گوید، ایالات متحده امریکا با تهدید جنگ های تجاری و تحریم ها، این کشور ها را به تدریج به خاطر رونق اقتصادی خود با ورشکستگی مواجه می سازد.
دبیر شورای امنیت روسیه معتقد گفت؛ ا مریکایی ها در سیاست نیز مغرورانه عمل می کنند، مقامات اروپایی را آموزش می دهند که چگونه منافع ملی خود را تضمین کنند.
پاتروشف گفت، این در حالیست که، تمام اروپا به معنای واقعی کلمه در دامی از جریان مالی خارج از کشور قرار گرفته اند که سازمان ها و شرکت های مختلف را جهت تضمین عملیات واشنکتن تحریم می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала