وقوع سیلاب ها در ایران 11 کشته و 35 زخمی برجاگذاشت+ ویدیو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سیل در استان گلستان
سیل در استان گلستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی بارش‌های فراوان بهاری، سیل چندین ولایت ایران را فرا گرفت و باعث زیر آب رفتن برخی شهرها و روستاها و مسدود شدن برخی از راه های ارتباطی شد.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال بارش شدید باران که به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران 25 ولایت ایزان را درگیر سیلاب کرده است، امروز ولایت فارس شاهد خسارت های جانی و مادی زیادی بود، وقوع سیلاب شدید در مناطقی همچون دروازه قران، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق در استان فارس مشکلاتی برای ساکنین و مسافران بوجود آورده است.  

 

یک هفته پس از جاری شدن سیل در چهار ولایت شمالی ایران با آغاز بارش های جدید،در غرب و جنوب ایران در تازه‌ترین مورد شهر لرستان با طغیان رودخانه مواجه شده، شیراز در سیل گرفتار شده و 25 محور مواصلاتی ایران مسدود شده است. 

 

سازمان هواشناسی ایران در تازه‌ترین اطلاعیه خود از وقوع موج جدید بارش ها در این کشور خبر داده است. وقوع بارش ها که از صبح روز دوشنبه فعال شده و پیش‌بینی شده تا پایان روز چهار‌شنبه تمامی ولایت غربی و جنوبی را با خطر جاری شدن سیل مواجه خواهد کرد.
با آغاز بارندگی‌ها، پلیس راه ایران نیز اعلام کرد که ۲۵ محور مواصلاتی اینکشور مسدود شده و فرودگاه مهرآباد تهران نیز اعلام کرده که تا پایداری شرایط جوی و تدابیر ایمنی پروازها در سطوح پروازی با توجه به شرایط جوی حاکم بر برخی مناطق کشور برخی پروازها کنسل شده ویا با تاخیر انجام می‌شوند.


یک هفته پس از وقوع سیل در ولایت های گلستان، مازندران، گیلان و خراسان شمالی جاری، بارش باران دوباره در این شهر ها آغاز شده و هواشناسی خراسان شمالی از احتمال جاری شدن سیل در مناطق جنوب و جنوب شرق این استان خبر داد.
بارش شدید باران که ولایت فارس آغاز شده بود، از حوالی ساعت 11 منجر به وقوع سیلاب شدید در منطقه دروازه قران، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق شد. 

 

  • ‌همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی کمک های عاجل ایران اعلام کرد‌‌ 11 نفر در سیل شیراز جان باختند و ‌تاکنون 68 مصدوم به‌جای گذاشته ‌و یک بس آمبولانس و 16 دستگاه آمبولانس درحال امدادرسانى به سیل‌زدگان است.  

 

  • سعید غلام‌زاده مدیر پزشک قانونی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اعلام کرد: تعدادی از اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافته ولی تعداد دقیق کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست، پزشکی قانونی این ولایت برای تشریح اجساد آمادگی کامل را دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала