واکنش‌ های بین‌المللی به تصمیم ترامپ درباره بلندی‌های جولان

© REUTERS / Alaa Al-Faqirواکنش‌ های بین‌المللی به تصمیم ترامپ درباره بلندی‌های جولان
واکنش‌ های بین‌المللی به تصمیم ترامپ درباره بلندی‌های جولان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر خی از کشور ها به تصمیم ترامپ مبنی بر امضای سند به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: "متأسفانه بعضی پیش بینی ها به حقیقت می پیوندد و این مرا می‌ترسیاند، بسیاری از اظهارات و نظریات در مورد منطقه خاورمیانه مبنی بر اینکه تنش ها می تواند منجر به یک رشته تحولات شود، حالا به حقیقت مبدل می شود.
این موضوعات دقیقا به این دلیل است که آنها خارج از فضای قانونی صورت می گیرد، زیرا تمام قوانین بین المللی از جمله قطعنامه شورای امنیت، تصمیمات شورای امنیت را نادیده می گیرد و متاسفانه چنین حالت می توانند وضعیت را بیشتر از این تشدید کنند".
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این کشور به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییلی ها بر بلندی‌های جولان از سوی ایالات متحده را تقبیح می کند.
سازمان ملل متحد، پس از تصمیم ترامپ مبنی بر امظا سند حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، اعتماد خود را از دست داد و ایالات متحده دشمن اصلی کشورهای عربی شد.
وزارت خارجه ترکیه: "ایالات متحده بار دیگر قوانین بین المللی را نادیده گرفت. با این حال، تصمیم امریکا هرگز بر ضمیمه کردن خاک سوریه به اسرائیل قانونی نخواهد بود و برعکس این عمل امریکا، تلاش ها برای حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در خاورمیانه را تضعیف خواهد کرد و تنش در منطقه را افزایش خواهد داد.
شایان ذکر است که این اقدام ترامپ در حالی صورت گرفت که بلندی های جولان از سوی سازمان ملل و تمامی کشورهای جهان بخشی از خاک سوریه به حساب می آید.
قبل از این سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره اقدام یکجانبه واشنگتن در به رسمیت شناختن مالکیت اسراییل بر بلندی های جولان به همتای امریکایی خود هشدار داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала