امریکا لایحه مبارزه با نفوذ روسیه را تصویب کرد

© AP Photo / Susan Walshامریکا لایحه مبارزه با نفوذ روسیه را تصویب کرد
امریکا لایحه مبارزه با نفوذ روسیه را تصویب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنگره ایالات متحده امریکا لایحه مقابله با نفوذ روسیه در ونزوئلا را تصویب نمود.

به گزارش اسپوتنیک؛ مجلس نمایندگان ایالات متحده به اتفاق آرا؛ لایحه‌ای را تصویب کرد که بر طبق آن مقامات امریکایی با نفوذ روسیه در ونزوئلا مبارزه خواهند کرد.
نمایندگان کنگره ایالات متحده امریکا، جهت تصویب این لایحه مدت 40 دقیقه بحث نمودند. براساس این سند، روسیه روابط نزدیک با مقامات فعلی ونزوئلا، از جمله رئیس جمهور کشور نیکولا مادورو، که حکومت وی در واشنگتن نامشروع است، برقرار نموده است. 

ورود نظامیان روسیه با محموله باری به ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
ورود نظامیان روسیه با محموله باری به ونزوئلا

پس از تصویب این لایحه، وزیر امور خارجه ایالات متحده موظف است ظرف چهار ماه گزارشی را به کنگره این کشور ارائه کند که لازم است در آن خطر همکاری های روسیه و ونزوئلا برای ایالات متحده و کشورهای نیمکره غربی ارزیابی شده باشد.
برعلاوه وزیر امور خارجه ایالات متحده باید ظرف یک ماه "راهبرد مبارزه همکاری میان روسیه — ونزوئلا را ارائه نماید.
افرادی که از نظر وزارت امور خارجه از جانب روسیه به نفع نیروهای امنیتی ونزوئلا اقدام کنند، از ورود به ایالات متحده منع گردیده وویزای آنها نیز لغو خواهد شد.
پیش از این، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا، اعلام کرد که واشنگتن دخالت "قدرت های متخاصم" در امور ونزوئلا را تحمل نخواهد کرد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در تاریخ 25 مارچ در یک مکالمه تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، تلاش های واشنگتن برای سازماندهی کودتا در ونزوئلا را مداخله ای آشکار در امور داخلی این کشور نامید.
خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت، مشروعیت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، را به چالش کشیده‌است و به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت کشور سوگند خورده‌است. او از حمایت امریکا و بیش از 50 کشور دیگر برخوردار است که خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا هستند.
اوایل فبروری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، اعلام کرد ریاست‌جمهوری موقت گوایدو را به رسمیت می‌شناسد. ونزوئلا در همان زمان روابط خود با امریکا را قطع کرد. ایالات متحده نیز دستور به خروج به خروج شمار زیادی از کارکنان دیپلماتیک و تمامی خانواده‌های آن‌ها از ونزوئلا داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала