کاشت مین توسط امریکا در خاورمیانه

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر کاشت مین توسط امریکا در خاورمیانه
کاشت مین توسط امریکا در خاورمیانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لئونید سلوتسکی رئیس کمیته امور خارجی دومای دولتی روسیه گفت که امریکا در موضوع حل و فصل خاورمیانه مین گزاری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید سلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دوما می گوید، امضای سند به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بربلندی های جولان مخالف قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد است و علاوه نمود که ایالات متحده یک بار دیگر زیر روند حل و فصل اوضاع در خاورمیانه مین‌گذاری کرد.
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سند حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به امضا رسانید.
لئونید سلوتسکی معتقد است که به امضا رساندن سند حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان توسط امریکا، نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شمار می رود.
وی گفت که به رسمیت شناختن یک طرفه بلندی های جولان ازسوی واشنگتن به طرفداری از اسرائیل ساده نیست و میتوانداوضاع را در منطقه تشدید کند.
سیاستمدار خاطرنشان کرد که بر این اساس می توان گفت، دو دلیل مبنی بر به رسمیت شناختن بلندی های جولان توسط ترامپ وجود دارد که آنرا می توان علاقمندی فراوان شخصی رئیس جمهور آمریکا نسبت به تل آویو و همچنین موقعیت اسرائیل به عنوان یک شریک استراتژیک ایالات متحده نامید.
ارتفاعات جولان از اهمیت دفاعی بزرگ برای اسرائیل برخوردار است و ترامپ با نادیده گرفتن توافق بین المللی در مورد این موضوع، تصمیم گرفت این بار را از شانه خود دور کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала