پنتاگون از پیروزی در برابر روسیه در نبرد فضایی مطمئن است

© AP Photo / Robert Burnsپنتاگون از پیروزی در برابر روسیه در نبرد فضایی مطمئن است
پنتاگون از پیروزی در برابر روسیه در نبرد فضایی مطمئن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون از پیروزی در برابر روسیه در صورت وقوع درگیری فضایی اطمینان دارد.
ماهواره - اسپوتنیک افغانستان
روسیه میخواهد از فضا حرکات کشتی های نظامی امریکا را تحت نظارت بگیرد

به گزارش اسپوتنیک، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، در نشست شنود کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان این کشور گفت: ایالات متحده امریکا در صورتی که کشورهای روسیه و چین به سمت درگیری‌ فضایی بروند، بر آنها چیره خواهد شد.
شاناهان در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده امریکا آماده است تا در صورت بروز جنگ نظامی در فضا، روسیه و چین را شکست دهد گفت:- "من کاملا مطمئن هستم که امروز می توانیم در درگیری‌های فضایی پیروز شویم".

یادآوری می کنیم، که در اواخر ماه فیبروری، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، فرمانی برای ایجاد نیروی فضایی جهت بازدارندگی از تجاوز و نگهبانی از منافع ملی در فضا امضا کرد. در روسیه اعلام شد که ایالات متحده خود بواسطه اهدافش سعی در نظامی سازی فضا دارد و روسیه نیز باید به تهدید‌های احتمالی در این زمینه به صورت متقارن و متقابل پاسخ دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل ماه فیبروری اظهار داشت که روسیه معاهده منع استفاده از راکت های متوسط و کوتاه برد را در پاسخ به تصمیم مشابه اتخاذ شده توسط دولت امریکا به حالت تعلیق درآورده و مسکو فن آوری راکتی خود را توسعه می‌دهد، اما وارد یک مسابقه جنگ افزاری نمی‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала