رئیس جمهور الجزایر استعفا داد

© REUTERS / Algerian TV /Handout https://af.sputniknews.com/world/201903023174527-الجزایر-تظاهرات-گسترده/
https://af.sputniknews.com/world/201903023174527-الجزایر-تظاهرات-گسترده/ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالعزیز بوتفلیقه رئيس جمهور الجزایر از پست خود استعفا داد.

 به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر که اخیرا هدف اعتراضات گسترده دراین کشور قرار گرفته بود، از سمت خود استعفا داد.
خبرگزاری رسمی الجزایر با انتشار بیانیه نهاد ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد: عبدالعزیز بوتفلیقه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری در تاریخ 28 ماه جاری(اپریل) از سمت خود استعفا داد.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است: در دوران گذار جهت ادامه روند کار نهادهای دولتی تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد.
روز گذشته و به دنبال ادامه اعتراضات و تجمعات گسترده ضددولتی در الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور این کشور با حفظ پست وزارت دفاع برای خود، دولت جدید را به ریاست نورالدین بدوی وزیر سابق کشور تعیین کرد.
عبدالعزیز بوتفلیقه ، رئیس جمهور 82 ساله الجزایر، که از سال 1999 در پست ریاست جمهوری این کشور قرار دارد، در 11 مارچ گذشته احمد اویحیی را از نخست‌وزیری برکنار و نور الدین بدوی را به این سمت منصوب کرده بود.
انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 اپریل امسال برگزار شود اما با کناره گیری بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات آینده به تعویق افتاد.
با این وجود، کارشناسان می‌گویند که دولت جدید بوتفلیقه از لحاظ قانونی مشکل ساز است و بر اساس ماده 102 قانون اساسی کابینه جدید نمی‌تواند توسط رئیس جمهور که انتظار می‌رود از سمت اش کنار گذاشته شود، تعیین شود. ماده 104 قانون اساسی این کشور نیز بیان می دارد که دولت در روند انتقال تغییر نمی‌کند.
عبدالعزیز بوتفلیقه 82 ساله در 29 اکتبر 2018 با داشتن بیماری اعلام کرده بود که برای پنجمین دور متوالی نامزد حزب جبهه آزادی ‌بخش ملی الجزایر در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور می‌شود. همین امر باعث شد تا تظاهرات علیه نامزدی مجدد وی در مناطق مختلف الجزایر آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала