ختم حمایت امریکا از ائتلاف سعودی علیه یمن

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید: کنگره امریکا از صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد ائتلاف نظامی با ریاض برخوردار نیست.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه منتشره از سوی کاخ سفید، اعضای مجلس نمایندگان امریکا روز 4 اپریل طرح پایان حمایت ایالات متحده از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن را تصویب کردند.

خواست امریکا از عربستان در مورد توقف جنگ دریمن - اسپوتنیک افغانستان
خواست امریکا از عربستان در مورد توقف جنگ در یمن

این طرح با 247 رأی مثبت در برابر 175 رأی منفی به تصویب رسید. این طرح برای تائید نهائی به مقام کاخ سفید ارسال می‌شود تا مورد توشیح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا قرار گیرد. اما با توجه به ابراز مخالفت کاخ سفید با این طرح، انتظار می‌رود که ترامپ این مصوبه را ویتو کند.
کاخ سفید با این طرح که در ماه مارچ در سنا به تصویب رسیده بود، مخالفت کرده است. دولت امریکا این طرح را مایه «نگرانی‌های جدی از منظر قانون اساسی» توصیف کرده و گفته کنگره از اختیار تصمیم‌گیری در مورد ائتلاف نظامی با ریاض برخوردار نیست، با این حال کنگره در طرح خود به قانون «اختیارات جنگ» استناد کرده که به نمایندگان اجازه می‌دهد مشارکت در جنگ خارجی را متوقف کنند.
جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در قنسولگری سعودی در استانبول و تشدید بحران انسانی در یمن، موجب شده تا در ماه‌های اخیر نمایندگان کنگره فشار به دولت امریکا برای پایان نقش‌آفرینی در حمله به یمن را افزایش دهند. حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن اکنون وارد پنجمین سال خود شده و در این مدت به مرگ ده‌ها هزار نفر و آنطور که سازمان ملل متحد توصیف کرده، «بدترین فاجعه انسانی معاصر» منجر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала