آزادی 360 زندانی هندی در پاکستان

© Photo / IRNAهند و پاکستان
هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان وعده سپرده است، که دولت این کشور 360 زندانی هندی را آزاد خواهد کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری پاکستان، شمار زیادی ازاین زندانیان را ماهی گیرانی تشکیل می به طور غیرقانونی وارد آب‌های پاکستان شده بودند.
وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته از رهایی این شهروندان هندی خبر داد.
محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان دیروز جمعه به خبرنگاران گفت که روند آزادی این زندانیان ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد و آن‌ها در 4 مرحله آزاد می‌شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بیان داشت که دوره‌های حبس این 355 ماهی‌گیر و 5 غیر نظامی هندی تکمیل شده‌است.
بسیاری از تحلیل‌گران به این باور اند که این اقدام پاکستان تلاشی است برای کاهش تنش‌هایی‌که پس از کشته شدن 40 سرباز هندی در ماه فبروری میان اسلام آباد و دهلی نو بوجود آمده‌است.این خبر در حالی منتشر می گردد که اخیرا، 3 مرزبان پاکستان در درگیری مرزی کشته شدند.
پاکستان شارژ دافر هند در اسلام آباد را احضار کرد و مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به جان باختن سه نظامی کشورش بدست مرزبانان هند در منطقه مرزی کشمیر ابلاغ کرد.
به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال 2003 امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.
عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در ماه حوت گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان و نیز حادثه تروریستی یک ماه و نیم پیش علیه نیروهای هندی در منطقه کشمیر، از جمله تنش های سیاسی-نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می‌رود.
کارشناسان در پاکستان می‌گویند: حوادث در مرزهای دوکشور، ازسرگیری گفت وگوهای صلح میان پاکستان و هند را همواره تحت الشعاع قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала