خطر که ترکیه با خرید S-400 متوجه امریکا می سازد

© Sputnik / Alexey Malgavkoخطر که ترکیه با خرید S-400 متوجه امریکا می سازد
خطر که ترکیه با خرید S-400 متوجه امریکا می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استفاده ارتش ترکیه از هواپیماهای جنگنده امریکایی F-35 همراه با سیستم های ضد هوایی S-400 روسی می تواند منجر به افشای تکنولوژی های مخفی این هواپیماهای نامرئی شود.

به گزارش اسپوتنیک نشریه Air Force Times در مقاله‌ای نوشت: سیستم های دافع هوایی S-400 روسی می توانند براي جمع آوري اطلاعات در مورد عملكرد هواپيماهاي F-35 و ساير هواپيماهاي امريكايي استفاده شوند، در حالي كه اين اطلاعات ممكن است در اختيار روسيه قرار گيرد.
روزنامه می نویسد ممکن است سیستم های دیگر امریکایی نیز تحت تهدید قرار بگیرند. این نشریه به عنوان مثال خاطر نشان می سازد که، کشورهای عضو ناتو از یک کانال اطلاعات تاکتیکی به نام Link 16 استفاده می کنند که امکان شریک ساختن اطلاعات در زمان واقعی برای هواپیماهای نظامی، کشتی ها و نیروهای زمینی این پیمان فراهم می سازد. 

انتخاب ترکیه/ پاتریوت امریکایی یا اس- 400 روسی - اسپوتنیک افغانستان
انتخاب ترکیه/ پاتریوت امریکایی یا اس- 400 روسی

روزنامه می نویسد، علاوه بر این، هواپیمای ناتو با استفاده از سیستم شناسایی "دوست — دشمن" به نام IFF بیشتر معروف است.
روزنامه در ادامه می گوید، برای پرواز F-35 ترکیه در منطقه پوشش S-400 این مجتمع های ضد هوایی باید با جوینده ها یا رادار های IFF مجهز شوند. استفاده ازاین سیستم های رادار، می تواند منجر به افشای سیستم های اطلاعات فنی لینک 16 و IFF شود.
Air Force Times در اخیر می نویسد، بنابراین حضور S-400 روسیه در ارتش ترکیه می تواند حتی برای نیروی هوایی ایالات متحده هنگام استفاده F-35 از پایگاه هوایی انجرلیک مشکل ساز شود.
یادآوری می کنیم، که قرارداد عرضه سیستم دفاع هوایی اس-400 به ترکیه در سال 2017 امضا شد. در برابر این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کرده اند که تحویل جنگنده های اف-35 که پیش از این مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرد که، برای خرید سیستم دافع هوای S-400 از روسیه، از ایالات متحده امریکا اجازه نخواهد گرفت.
رئیس جمهور گفت: "در خرید سیستم های دافع هوا از روسیه، هیچ گامی به عقب وجود نخواهد داشت. او خبر داد که در ارتباط با خرید این سیستم ها از روسیه مشکل حل شده و دیگر هیچ راه بازگشتی وجود ندارد. وی در مورد Patriot گفت، اگر ایالات متحده شرایط خوبی برای ما ارائه دهد، ما برای خرید آن آماده هستیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала